Vad gör ni åt era Phazer FX, rtx

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Tänkte införskaffa en Phazer men vad gör ni åt dom?Tycker dom är så tippiga när man kör dom på lite fortare på led.:)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
MTX är ännu smalare :)

Finns väl inget generaltips men bättre dämpare fram gjorde mycket på min iaf.

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Ändrar man kambern?breddar man den till 108? räcker det med att chimsa dämparna eller är det byte som gäller?

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Läst tråden nu men.Du justerade ju cambern och kapade övre a armen på din hur blev resultatet.Min inriktning på mitt blivande bygge är led racer

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Dom justeringar jag gjorde på framvagnen innan jag bytte dämapre var att få bort lite av den nervositet som finns fram. Och den blev bättre med dom moddar jag gjorde. Men den var fortfarande "tippig" i kurvorna.

Jag vet att i USA har en kille tagit fram nya spindlar till Nytron som sänker den fram och tydligen gör den betydligt stabilare efter led.

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
oki det låter intressant men hur mycke tog du bort på övre a armen
Har kollat runt efter en sådan ruta som du gjort till mtx Chris men hittar ingen,finns dom inte att köpa?
Kan du göra fler behöver ej dock i kolfiber.

n1lz3n

Medlem
28 feb 2012
16
0
1
alta
et godt tips er og bytte ut spindlene som er på 2009 nytro og nyere, scooteren blir mye mere stabil og kjøre

n1lz3n

Medlem
28 feb 2012
16
0
1
alta
Ja den passer. Ble mye bedre. Og så ble den mye mer stabil på leden. Vi monterade på en mtx skotern var ikke at kjenna igjen

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.248
1.085
113
Stora Blåsjön
Det är inga bilar trots att man kan tro det... :) Men jag kallar då a-armar för a-armar, övre och undre a-arm, enklast så och ingen brukar missuppfatta detta.

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Jag tycker phazern är rätt stabil och en rolig skoter.. Fixa ev styrglapp och kör så kan du efter en säsong bedömma vad du vill åtgärda.. För att fixa styrningen köper du följande

- Up bushman busningar tilll skidorna och styrleder (ty4stroke.com)
- Oft racing styrblock
- Yamahas oillite busningar till a-armarna

Sen kör så så duger det gott skulle jag säga.. Om du tycker det är skit så byt sen spindeln (den stora aluminiumklumpen)