Vad gör ni i sommar?

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hello allt skoterfolk,

Nu är ju sommarn här, om man nu kan kalla 10'c och regn sommar men det är en annan femma,
skulle det ju vara roligt och veta vad resten av folket gör nu när semestern närmar sig för de festa?
Vissa av oss yngre har det ju lyxigt med lite lov, som kanske de flesta jobbar på.

Händer det något i skoterväg till exempel se uppvisnigar på vatten runt om i Sverige, eller rent vara med på någon?
Eller bara putsa upp pärlan och sitta i garaget o tänka på milsvider med orörd puder ;)

Själv är man "liten" fortfarande och har 10 sköna veckor med sommarlov,
som kan ses i "mod tråden" så bygger jag ett litet monster av min gamla BR 250tf som fått stått o rutna för länge.
Annars nu till helgen blir det gatufesten, sen jobba o slita här hemma med gallring av skogen.
Efter det blir kommer Yran som vanligt i östersund. Mellan åt ska jag väl hinna med en och annan golfrunda.
Har man tur kanske det blir någon sista minuten om vädret skiter sig!

Glad Sommar önskar Yamaha_Nisse!

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ja det blir väll att sommar jobba så man får ihop pengar till rackel katten som skar i slutet av vintern ;) Å sen blir det väll att försöka sälja den och köpa nått nytt åk till vintern.

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
biltatan har rasat så ska köpa en ny sån, pengarna som hade tänkt gå till ny(begagnad) skoter ryker därmed, eller så får jag helt enkelt köpa ny en bit in på vintern, eller låna litte :)
som planerat nu blir det väl att ta hem skotern från stugan, fixa å trixa lite med den, är jättesugen på att testa på¨vatten men får se om det blir av :)

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Ska jobba klart den här veckan sen bär det upp till fjälls.
PDOL är ju ett måste, liksom silveryran här i a-plog. Allvarliga planer på att ställa upp i den årligt återkommande skotertävlingen på vatten under yran.
Augusti är mer jobb samt flytt till Luleå.
Kort sagt

Borde inte denna tråd vara under övrigt?

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Supa, sova och slåss

Haha, nämen jobba, så kanske man drar på luleåkalaset eller något sånt, blir väll nån bira här och där också =) Ska bara jobba 2 eller 3veckor till. Så då blir det att sätta ihop skotern, och chilla..

Purk

Välkänd medlem
23 jan 2008
280
1
18
Västerbotten
Tänkte dra på PDOL men farsan har gett mig utegångsförbud P.G.A för mycket bira och bärs. :beer:
Annars så äre MC som gäller, uppkörning på torsdag. Nyss köpt båt så det blir nån tur och sen så ska det köpas GPS. Har även planer på att bygga ett varmgarage.

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Har semester 3 veckor... På helgerna brukar jag ta fram skotern och rasta den på sjön, det är roligt :)

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
<--- uppkörning på lätt 17juli sen är ju min sommar klar haha, sen har man ju också som du sa puttsat upp pärlan i garaget och drömkört i den 2meter djupa pudern :D Och sen ska jag nog försöka pusha på farsan att hjälpa till med garagebygget så jag slipper sitta i kylan i vinter, när man pysslar om älsklingen. och till slut så kommer det antagligen bli en sista minuteni slutet av lovet då det brukar bli lite sämre väder här.

Så ser min sommar ut, men jag känner att skoterabstinensen börjar krypa upp för ryggraden på mig nu, så nu gäller det att fördriva tiden så sommar går snabbt :D

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
<--- uppkörning på lätt 17juli sen är ju min sommar klar haha, sen har man ju också som du sa puttsat upp pärlan i garaget och drömkört i den 2meter djupa pudern :D Och sen ska jag nog försöka pusha på farsan att hjälpa till med garagebygget så jag slipper sitta i kylan i vinter, när man pysslar om älsklingen. och till slut så kommer det antagligen bli en sista minuteni slutet av lovet då det brukar bli lite sämre väder här.

Så ser min sommar ut, men jag känner att skoterabstinensen börjar krypa upp för ryggraden på mig nu, så nu gäller det att fördriva tiden så sommar går snabbt :D
Ut och rasta skotern på vattnet! Det hjälper mot abstinensen ;)

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Örrbacken (Docksta/ö-vik)
Nu pågår ju V8 sesongen för fullt, med crusing, dragracing å traktorpulling... Lite streetracing kan det nog åxå bli att man far å tittrar på... En å annan ÖL kan det åxå hända att det slinker ner... Ha en fortsatt trevlig sommar...