Vad har hänt min ZR 600 -98?

Fladde

Medlem
14 nov 2007
26
0
1
Umeå
Har en zr 600 -98 (förgasare) som stått inne under hela sommaren varje gång jag kollat till den har den startat på första rycket och gått väldigt bra.
När jag väl ställt ut den i kylan nu för att vara körklar inför snön så vill den inte starta längre, när den stått en vecka så startade den som vanligt på första rycket men började inte "gå frammåt" förän ja över 6000 varv i alla fall. Sist jag va där så vägrade den starta baktände 3-4 gånger var av en gång var som ett givärsskott när jag tog upp och kollade så tändstiften tände tände dom lite som dom ville nån gång var 3:e ryck ungefär.

Tror ni att det bara kan va tändstiften? eller vad kan ha hänt jag menar stängde ju av skotern på nyckeln sist å då funkade den ju delvis bra.

Tacksam för alla svar mvh//Anton
 

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
Sv: Vad har hänt? :S

öppna gasarna o rengör,byt stift o starta..de var nog bara det....soppan dunstar dessutom boort från gasarna när de står en längre tid o då tar det en "stund " att dra fram den igen ...därav smällarna...annars kan det vara att den dragits sur o då måste du dra den torr..stäng soppa kran ta ur stiften tippa maskinen på sidan so soppan som finns i vevhuset rinner in i övverströmningskanalerna o när du drar så kommer den MKT lättare ut än om den står upp rätt....du kan sluta dra den tor när det inte kommer ngt mer från tändstifthålen!...Nya stift öppna kranen o dra igång o kör
 

Fladde

Medlem
14 nov 2007
26
0
1
Umeå
Sv: Vad har hänt? :S

okej soppan som är i kan jag inte tänka mig att den är gammal den har vart i i kanske 3 veckor men ska fixa nya stift och så till helgen och se om den vill gå igång tack så mycket för hjälpen! :D