Vad kan felet vara?

20 sept 2006
42
0
1
Skellefteå
Jag tvättade skotern under dan, sprutade av med vattenslang etc. När jag tvättat märker jag ett hål i glaset på tanklocket, så att det kan ha runnit ner vatten i tanken. Några timmar senare när jag ska starta skotern går den bara inte igång, jag står och drar säkert 40-50 gånger i ren ilska, innan jag upptäcker att nödstoppslinan hela tiden varit inomhus, så jag går in och hämtar den och sätter på den. Nu när jag drar igång den så smäller det högt från avgasröret, och när jag gasar vill inte mattan knappt röra på sig, hur mycket jag än gasar.

Jag drar på kapellet och låter den stå över natten, nästföljande dag när jag skulle pröva starta den igen, så går den inte igång. Hur mycket jag än står och drar.

Vad kan felet vara?

Det är en Polaris Indy trail 500 -87.

håxås

Välkänd medlem
22 jul 2006
1.158
10
38
42
häggenås
www.junggrensmotorteknik.se
att det small när den startade va inte så konstit eftersom avgasröret fylls med bensin om man drar 40-50 gånger utan tändning
kolla om det har kommit in vatten i någon kontakt som har med tändningen att göra
vad gäller de där med att mattan inte gick runt så kan du ju släppa på parkerings bromsen om den gick av egen maskin dit där den står idag

zl_600_efi

Välkänd medlem
24 sept 2006
136
0
6
Uppsala
De där med att den smäller de är för att vevhusena är fulla me soppa så han trycker ut soppan i avgasröret åå sen antänder soppan iröret åå då smäller de, de kan bli så om man startar skotern många gånger utan att gasa ur skotern eller inte ens varm köraordenligt. men i ditt fall har du surat ner den för att du dragit mycke i start snöret.
Men varför den inte starta vet ja inte, har du kollat så de inte ligger vatten i tännhattarna eller pånågon annan eldetalj. ja vet på en kompis arctic cat så fick han vatten i tänningslåset åå då gick de inte åå stänga av skotern för att de blir överslagi låset. men de kan ju va vatten på andra grejjer oxå.

Lycka till

ankaon1

Välkänd medlem
5 jan 2006
681
8
18
58
Luleå
arcticcat.forum24.se
Jag har varit med om nått liknande.

Hade en John Deere Sportfire 440 en gång i tiden och den surade ner sig under en transport på släp, och sen när jag försökte dra igång den så small det utav bara h-vete.
Sen fick jag igång den men den hade ingen ork.
Vid närmare inspektion visade det sig att det skjutit ut en packboxen på variatorsidan.
Lyckades efter många om och men lirka tillbaka packboxen utan att riva motorn, sen gick den som en klocka.

J

JagLuktarGott

Fullt med soppa i vevhusen, eftersom du stog och tok röck.
Få ur den skiten och sen ska den nog gå! :)