A
AssaultRMK
Polaris 600 CFI4 -10 (RMK 600 144" - 10).
Ca 110psi i komp i båda cylindrar.
Fräscha Insugsgummin.
Fräscha Reeds (något skitiga).
Själlhus något skitig.
Symptom:
Upplevs något slö på lågvarv (inte mycket), känns som lite fördröjning i effekt innan avgasportarna öppnar (tänk typ turbolagg). Därefter skjuter den på bra.
Låga varv på tomgång vid start kall utomhus de första 10-15sek, runt 1000rpm. Jämn och fin tomgång vid varm maskin på 1700rpm, även bra tomgång vid start kall i varmgarage.
Fel:
MAG kolv och cylinder repig enligt bild på insugs sida, sågott som felfri mot avgas.
Reporna i kolv känns med finger på kolv.
Reporna i cylinder känns med finger under insugsport, känns inte över.
MAG kolvtopp har en yta med beläggning som känns som typ fin sand (sot?).
Båda kolvar och cylindrar är sågott som felfria på avgassida.
(Obs felskrivning på PTO insugs sida)
Orsak?
Hittar ingen orsak som tyder på tjuvluft vid insug.
Tjuvluft från packbox vev borde väl drabba hela kolvytan?
Snö/fukt i luftburk borde väl också drabba båda cylindrar. Dock blir skumgummi som tätar luftburken runt huven ganska blöt vid puderkörning.
Varmgång eller dålig varmkörning känns väl mest troligt?
Eller spridarproblem?
Samt tror ni cylinder går att rädda eller bör jag satsa på en utbytescylinder?
Ca 110psi i komp i båda cylindrar.
Fräscha Insugsgummin.
Fräscha Reeds (något skitiga).
Själlhus något skitig.
Symptom:
Upplevs något slö på lågvarv (inte mycket), känns som lite fördröjning i effekt innan avgasportarna öppnar (tänk typ turbolagg). Därefter skjuter den på bra.
Låga varv på tomgång vid start kall utomhus de första 10-15sek, runt 1000rpm. Jämn och fin tomgång vid varm maskin på 1700rpm, även bra tomgång vid start kall i varmgarage.
Fel:
MAG kolv och cylinder repig enligt bild på insugs sida, sågott som felfri mot avgas.
Reporna i kolv känns med finger på kolv.
Reporna i cylinder känns med finger under insugsport, känns inte över.
MAG kolvtopp har en yta med beläggning som känns som typ fin sand (sot?).
Båda kolvar och cylindrar är sågott som felfria på avgassida.
(Obs felskrivning på PTO insugs sida)
Orsak?
Hittar ingen orsak som tyder på tjuvluft vid insug.
Tjuvluft från packbox vev borde väl drabba hela kolvytan?
Snö/fukt i luftburk borde väl också drabba båda cylindrar. Dock blir skumgummi som tätar luftburken runt huven ganska blöt vid puderkörning.
Varmgång eller dålig varmkörning känns väl mest troligt?
Eller spridarproblem?
Samt tror ni cylinder går att rädda eller bör jag satsa på en utbytescylinder?