Vad ska jag ha för skoter ???

Team4S

Aktiv medlem
2 dec 2007
52
0
1
Trosa
Jag har kollat runt på alla yamahas modeller men kan inte bestäma mej vad jag ska ha för skoter.
Så jag skriver det jag vill ha den till så kanske någon kan hjälpa mej med förslag.
Jag är rätt såld på Yamaha men kan ev tänka mej andra märken
Pris ca 40-70000 kr

Det ska gå att åka 2 personer på den kortare sträckor
Det ska gå att dra en pulka efter med familjen kortare sträckor
Det ska vara en 4 taktare
Den ska ha back
Och
Pappa (jag) ska kunna åka fort
Pappa ska kunna leka
Pappa ska kunna åka utanför lederna
Pappa ska kunna åka långt på leder

Hoppas någon kan hjälpa med mej

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
En 08 Nytro RTX kan hamna innanför din budget också. Går att hitta exemplar för under 70kkr. Bra mycket mer skoter än en Phazer i mitt tycke.

SRX-OLSEN

Välkänd medlem
5 dec 2009
164
0
6
Östersund
ja skulle oxå försöka satsa på en nytro,
är själv fruktansvärt nöjd med min -08mtx.
kanske i överkant på budget men har man lite tur hittar man en billig fin maskin,
annars kan det ju gå pruta om man har ännu mer tur:bigsmile:

andheex11

Välkänd medlem
15 okt 2010
344
1
16
rättvik
bra annons där...Va inte rädd över att den har gått över 1000 mil eftersom det är fyrtakt. 1000mil på en fyrtakt är ingenting

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
man får tänka att det är som en bilmotor, och en bilmotor som har gått 1000 är ingenting! tror det är tändstiftsbyte på 2500 och ventiljustering på 4500 om jag inte minns fel..

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
men samtidigt får man tänka på att chassiet fortfarande kan vara ganska slitet, för det är ju mycke nitar och sånt som hålen blir för stora för mm. de är inte som på en bil att chassiet är bra trots 40 tusen mil.

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
Apex warrior 07a...ganske t.o.m en GT (elektriskt styrd öhlinare i boggien).
100% fortkörnings faktor.
~50% lek körnings faktor.
~40% djup snö förmåga.

Finns så kallade Apex Jack dubbeldyn kitt som funkar jävligt bra! (har haft själv). Fästs på 4skruvar med stora rattar så inga verktyg behövs för att ta av / lös extra sätet.
Även dragkrok finns att montera.
Finns nog innom din pris ram.
Hoppas det hjälpte något!

Team4S

Aktiv medlem
2 dec 2007
52
0
1
Trosa
Tack för alla svar
Jag är inne på en Apex Warrior men jag måste kolla på en Nytro också jag har hittat en som jag ska åka och titta på men var hittar man dubbeldyna till dom ??

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
Tack för alla svar
Jag är inne på en Apex Warrior men jag måste kolla på en Nytro också jag har hittat en som jag ska åka och titta på men var hittar man dubbeldyna till dom ??
Du behöver inte dubbeldyna. Förare och en passagerare ryms mer än väl och är även registrerad för detta också.