Vad ska man ha för tändkablar till en XLT SP-95

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Hej.

Jag var ute och körde en hel del med skotern i helgen och blev irriterad över hur svårstartad den var när den var kall..
Upptäckte då 2 saker som jag har läst mig till kan orsaka detta.

1. Fel tändstift.. vilket jag såg att jag hade och ska köpa nya imorgon så att det blir åtgärdat när jag åker tillbaka på torsdag.

2. Tändkablarna. där upptäckte jag att en tändhatt var spräckt så jag har planerat att byta ut alla 3,, men klantig som jag var så kollade jag inte upp vad det satt där nu, och i serviceböckerna framgår det inte vad det ska vara...

Är det någon som vet vad det ska vara för tändkablar, eller det kanske räcker med att byta tändhattar till denna motor, och kan man då ta vilka som helst?
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Tack för tipset..
jag har tittat på NGK´s LB05EP, LB05F, LD05F och VB05F, men hittar inget om vad dom ska ha för tjocklek på tändkabeln, och vet inte vad jag har original på min skoter som är parkerad 22 mil bort..

Ska leta vidare på Champions sortiment nu, och om någon vet vad det sitter för tändkablar på en Polaris XLT SP-95 med motor EC58PL03 så vore jag ännu mer tacksam.
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Shysst..
Då kan jag förhoppningsvis handla imorgon och åka upp och byta ut allt på torsdag.

Då är nyårshelgen räddad :)