Vad ska man köpa ??

_tomas

Medlem
22 jul 2010
44
0
1
Matfors
Tja, nu har jag bestämt att det blir en skoter till vintern.. Har kört rätt mkt skoter förut men mindre och mindre på senare år då jag inte haft någon egen.. Men nu vill jag ha lite tips&råd vad man ska köpa.. :) Många säger att köp en 800 så har du en skoter som klarar allt, fart,styrka, acc mm.. Men inte vet jag ?!? Har kollat lite på Lynx rave och enduro. Polarn ska sälja sin -04 Yamaha SXViper innan vintern till en bra kurs.. Den har gått ca 650 mil, är det bara att glömma pga av milen eller ?? Har tänkt mig en skoter för max 40 000 .. Det jag ska ha en till är ledkörning så man kan åka och pimpla, grilla och bara mysåka.. Men jag vill samtidigt kunna dra ut i lössnön och härja.. Så en allround skoter skulle varit bra, och gärna en med back..

kom gärna med tips och vad man bör se upp med på dom märken och modeller ni tipsar om..

MVH T

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Kanske en polaris SKS 700 03 Finns en på blocket nu. Fin motor... Lite äldre chassie men det funkar. Eller så kanske en Ski-doo renegade 04 om du vill åka på ett modernt chassie. Arctic cat F7 är också ett bra alternativ. Gör inte bort sig på nåt av det du vill göra. Hittar du en crossfire till rätt kurs är det också en kanonskoter, dock är 500cc endast på ca 80 hk så passa på den.

Finns många kvar men jag kan ju inte rabbla upp alla.

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
ju nyare rmk , desto sämre allround , dvs den har ju blivit mer och mer renodlad lössnömaskin. men jag skulle aldrig köpa en rmk som allround. Ranger Mountain, Adventure, switchback , renegade, x-trim o crossfire. leta där :D (givetvis en kostnadfråga men så får man ju det man betalar för oxå)

För 40k skulle jag satsa på en Renegade , adventure lr Ranger Mountain i nämd ordning.

Lycka till! / nmL