vad ska man sattsa på för kolvar i rev 600 ho -03?

rev -03

Välkänd medlem
24 feb 2008
106
0
6
malung
jag har nu sittit å kollat runt lite på olika kolvar. finns ju en massa:S vad ska man sattsa på å vad för kolvringar? finns de några sm e bättre?.

är smidda kolvar värt pengarna?
 

rev -03

Välkänd medlem
24 feb 2008
106
0
6
malung
jo men nu va de inte smidda kolvar jag var ute efter. frågade vad för kolvar jag skulle köpa till min skoter. har sökt men hitta inget!. skicka gärna länk eller nått. har kollat på många sidor och hittat en massa kolvar men e osäker på vad som e rätt:Sfinns ju hur mycke som hällst.
 

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
Jag köpte wiseco till min 600 Ho, anledningen var att dessa var billigare än orginal Elco. Men då bytte jag kolvbult, nållager och kolvar.

Bara orginalkolven kostade runt 1400, men sedan tillkommer kolvbult 370 kr och nållager 225 kr.

Wiseco kolvarna kommer med kolvbult och ring, orginal Elco kolmmer bara med ring. Tror komplett orgnialkolv med knaster, nållager och bult landade på 2100kr, medans wiseco kolv + nållager och knaster landade på 1900

Dock fick jag ett ganska bra pris, betalade 4000 för 2 st wiseco kolvar, nya nållager och en cylinderfotspackning och en packningssatts.
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Köp Snopro kolvar. Klart prisvärda. Jag blev till och med rekomenderad det
till min Pro 800 av Jocke Strandberg. Men kör inte 1000 mil med dem bara:laugh: