vad skiljer dessa mattor åt?

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
dom 2 första de e äldre och nyare modell,kolla lutningen på ytterkammarna,jag själv tyckte nya var bättre än den äldre,håller bättre enligt mig,vet inte varför,den nedre är en BRP orginal matta och dom är mkt mkt mjukare än backcountry mattorna,totalt kass efter led,kammarna håller inte på dom,funkar säkert utmärkt om man bara köra i mkt snö

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
dom 2 första de e äldre och nyare modell,kolla lutningen på ytterkammarna,jag själv tyckte nya var bättre än den äldre,håller bättre enligt mig,vet inte varför,den nedre är en BRP orginal matta och dom är mkt mkt mjukare än backcountry mattorna,totalt kass efter led,kammarna håller inte på dom,funkar säkert utmärkt om man bara köra i mkt snö
Nu får du fan ta och ge dig.
Körde en sådan på förra skotern. Den hade suttit sen ny och gått ca 300-400mil.
Fanns inte ens EN skråma eller någon kam som ens ville visa tecken på att ge upp. Då har jag inte varit snäll mot den dvs. varit på flera stenar/stubbar.

Har en precis likadan på nuvarande skotern som gått ca 240mil.
Hur ser den mattan ut då? Helt ny.

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Nu får du fan ta och ge dig.
Körde en sådan på förra skotern. Den hade suttit sen ny och gått ca 300-400mil.
Fanns inte ens EN skråma eller någon kam som ens ville visa tecken på att ge upp. Då har jag inte varit snäll mot den dvs. varit på flera stenar/stubbar.

Har en precis likadan på nuvarande skotern som gått ca 240mil.
Hur ser den mattan ut då? Helt ny.
vilket vårdat språk!!!
Om man säger som så,vet väl inte hur du kör,och du vet väl inte vad/hur jag kör och vad jag har för erfarenheter av dom mattorna,så pröva TÄNK innan du skriver,sålde just min skoter å på den satt det en sådan BRP matta och den hadde mååååånga kammar av,den hadde suttit på MAX 200mil,
Sen frågade han inte hur dom funkade utan vad det var för skillnad,vilken som var sämre,och JA den där BRP mattan är sämre än Backcountry mattorna

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
vilket vårdat språk!!!
Om man säger som så,vet väl inte hur du kör,och du vet väl inte vad/hur jag kör och vad jag har för erfarenheter av dom mattorna,så pröva TÄNK innan du skriver,sålde just min skoter å på den satt det en sådan BRP matta och den hadde mååååånga kammar av,den hadde suttit på MAX 200mil,
Sen frågade han inte hur dom funkade utan vad det var för skillnad,vilken som var sämre,och JA den där BRP mattan är sämre än Backcountry mattorna
Tar tillbaka det jag sa. :embarrest:
Upptäckte vid närmare titt att det inte var samma matta som jag pratade om.

Den mattan JAG pratade om var en Challanger (Trail?). Denna matta
Trodde det pratades om den då den sitter original på bla. backcountryn (därav jag blandade ihop mattorna)