Jag har en mxz 600 från 99, den är inte en H.O-motor, men har ändå RAVE-avgasportar.eftersom t.e.x. min som e en rev 800 h.o. så har dén avgasportar vilket tex inte 500ss:en har (som det igentligen sitter en 600 i) men dom har tage bort avgasportarna vilket ger betydligt mindre hk .
iaf som jag alltid har fattat det så ska det vara för avgasportarna dom heter så , rätta mig om jag har fel nån ??
Har inget att göra med avgasportar. Hade en 550f med HO motor och den hade inga rörliga portar. Det är helt enkelt lite mer effekt än en vanlig. Hur vet jag inte.eftersom t.e.x. min som e en rev 800 h.o. så har dén avgasportar vilket tex inte 500ss:en har (som det igentligen sitter en 600 i) men dom har tage bort avgasportarna vilket ger betydligt mindre hk .
iaf som jag alltid har fattat det så ska det vara för avgasportarna dom heter så , rätta mig om jag har fel nån ??
är det inte längre slaglängd den har då ?Någon som vet vad H.O står för på Renegade 600 -03?
Jo, HO motorn har längre slaglängdär det inte längre slaglängd den har då ?
eftersom t.e.x. min som e en rev 800 h.o. så har dén avgasportar vilket tex inte 500ss:en har (som det igentligen sitter en 600 i) men dom har tage bort avgasportarna vilket ger betydligt mindre hk .