Vad tycker ni jag ska göra ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Ni har säkert läst mina trådar ang mina problem med överhettning som jag har med min x-ride turbo :eek:hwell:
Och att det tar långtid att få den fixad.

Vad hade ni gjort i min sitts ?

Cthulhu

Välkänd medlem
1 feb 2013
122
0
6
Sävast
www.nhservice.se
Åk dit och prata med dom, de är inte raketforskning för en verkstad att montera kitet, inte heller då att byta toppackning. frågan är ju då vad som skulle vart felmonterat från början? ev om det lossnat eller att de fått nå som inte skall vara där dit, dvs skit/skräp eller likande.

Det gynnar ju ingen att bråka mer än an behöver..

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Så du tycker att jag ska gilla läget. efter att ha betalt 200k för en ny skoter och sen få vänta tills snön smält typ innan jag får köra den ?

Det dom ska göra är att byta toppackning.

Cthulhu

Välkänd medlem
1 feb 2013
122
0
6
Sävast
www.nhservice.se
Du behöver läsa mitt inlägg igen. åk dit och prata med dom.
Någonting här med vad du säger och vad dom anser går skilda vägar gissar jag, som i så många andra fall.

De kan omöjligt ta för ett Yamahacenter en hel vinter att byta toppackning i din maskin. låter som en saga. nånting annat är det som klämmer.

Men som situationen är nu kan du inte annat än vänta?har dom gjort fel så borde dom ta på sig det! tar du den till nån annan så har dom ingen skyldighet att stå för kalaset, de finns nå tjoff som gör att de har rätt att få rätta till felet utan att du tar den till en annan verkstad..

har du varit dit och pratat med dom? vad säger dom?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Ja det har jag ! Dom säjer att dom endast tar sig an min maskin om dom får tid över efter alla bokningar som! (även de som är bokade efter att jag lämnade in min maskin ! ) men den skulle vara klar denna vecka!
Fast dom har sagt att den skulle vara klar till för förra måndagen och sen innan förra helgen och nu denna så jag litar inte på dem.

Men jag kan väl inte göra mer än att vänta antar jag.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Nej !

Jag fick skotern fixad på skärtorsdagen :) och nu funkar den perfekt !
Men får jag fler problem så skickar jag uppp den till mcx lr ntc för yc ska inte få peta på den mer :(

Jag pratade med ntc för några veckor sedan och dom hade fått in en nytro med samma problem fast på den hade toppen blivit skev av överhettning ! Så var inte fallet på min!
Dom fick in maskinen på måndagen,rev den skickade toppen på planing och skruvade sen ihop och testade skotern och på fredagen samma vecka kunde kunden hämtaut sin maskin ........
Viss skillnad mot yc som tog en hel vinter på sig ! Och detta trotts att jag fixat en gratis topppackning från mcx och tagitreda på vad problemet var!! (läckande toppackning )

Helt sinnessjukt vilken skillnad imellan handlare det kan vara !!!

Last edited:

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
722
82
28
Norderåsen
Ja Yamaha Center i Östersund har jag då inget förtroende för och då har jag aldrig ens lämnat in något där. Har handlat om små saker som att inte svara på mail och inte verkar vilja engagera sig när man är i butiken.