Vakumslang?

holm_

Välkänd medlem
27 okt 2005
107
0
16
Umeå
Lyfte ur motorn ur min Pro x2 600, sen när jag skulle dra igång den gick den 1 minut sen dog den, såg den på bränslepumpen att där sitter 3 utgångar, 2 av dom är ju bränsleslangar men den tredje ska de väl sitta nån vakum slang, har inte orkat lyfta upp motorn igen, så jag undrar varifrån går den här vakumslangen som ska monteras på bränslepumpen.

Antar att de är vakumslangen som ska bygga tryck i pumpen så att bränsle ska komma.

Tacksam för svar !

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
tjena, det är med all sannolikhet slangen som ska sitta på anslutningen på vevhuset. dvs vevhusventilationen, då motorn går så gör den att membranet i pumpen sätts i rörelse så den pumpar soppa. kan vara rätt trång att få dit har jag för mig, missat den på nån äldre skoter.

mvh

holm_

Välkänd medlem
27 okt 2005
107
0
16
Umeå
hittar inte igen slangen bara :/ skulle haft nån å tagit en bild på hur den går.

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
ok, den kanske har lossnat? eller så ligger den rätt långt ner "under" motorn, de är ju lågt monterade, jag skulle svära på att den ligger där men du ser den inte. har själv glömt den nån gång förr när man meckat ur motorer. sist var det på en viper tror jag , riktigt trångt..

mvh