Var beställa motordelar från staterna?

KTM

Välkänd medlem
20 jan 2010
162
0
16
Örnsköldsvik
Kollar på Rotaxdelar från staterna då det verkar vara riktigt bra priser jämfört med här i Sverige, även med moms, frakt och tull inräknat. Funderar tex på kolvar, Wiseco eller orginal. Hittar några på Ebay som säljer delar, men tänkte kolla om någon har bra erfarenheter från någon specifik butik.

Riktigt billiga Wiseco på tex http://www.psep.biz/ men kan man lita på sidan tillräckligt för att handla över nätet? Det är ju trots allt tusenlappar man betalar i förväg.

KTM

Välkänd medlem
20 jan 2010
162
0
16
Örnsköldsvik
Svarar mig själv :)
psep skickade visst inte utanför staterna, kollar nog på "LeClare Powersports" på Ebay istället.

EDIT:
Som inte heller skickar till Sverige...

Last edited:

KTM

Välkänd medlem
20 jan 2010
162
0
16
Örnsköldsvik
Hmm, tycker inte att det var så jä*la billigt ändå. De sidor som hade bra pris skickar ju inte till sverige, och på tex Ronniesmailorder kostar ett Wiseco-kit med två kolvar drygt 2800:- plus frakt (25% moms, 6% tull). Hos den lokala nasaren kostar det ca 3700:-, samma som om man beställer själv direkt från Wiseco, så det skiljer inte så fasligt mycket. Knappast värt det besvär det blir om det blir fel. OEM kolvar hittar jag inte alls, och SPI/Kimpex/etc vill jag nog inte ha. Fan, trodde att man kunde spara några spänn på att beställa från USA.

KTM

Välkänd medlem
20 jan 2010
162
0
16
Örnsköldsvik
Det blev skoterdelen.se, 3395:- och leverans inom ett par dagar. Borderlinx var en intressant idé, har jag aldrig hört talas om förut, skillnaden på ca 1000:- med allt inräknat vägde inte upp den långa leveranstiden, och jag orkar inte surfa runt mer...