Var köpa pro xr dyna?

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Har någon nått tips på vart man kan tänkas hitta en proxr dyna att köpa?
Har kollat blocket ofta, annonstorget här, snowrider, skoterskrotar men hittar inte en enda till salu.

vet ni något ställe så säg gärna till :)

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
när jag körde edge och letade en sådanpro xr och pro x2 dynor så var ALLA sålda jämt, jag kollade tom innan jag for till jobbet på morgnarna och en dag hittade jag en som lagts ut på natten som jag såg kl 06.00 ca men tror du inte på fan att den också var såld.

mvh

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Jo dom verkar lite krångliga att få tag på faktiskt.. Har inte råd med en ny heller. Då kör jag hellre med dynan jag har.
Får vell kolla vidare å se ifall man hittar någon.
Hur går det att köra med en så kallad "fsx" dyna? är det hemskt oskönt efter lederna eller?

Joint__

Välkänd medlem
8 aug 2008
656
2
18
Umeå
Det ser så j'a'vla skabbigt ut med en FSX dyna ,helt allvarligt. om man ska köra runt med en sån så måste man iallafall kunna hoppa och köra riktig freestyle.

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
Bolleberget(Bollnäs alp):)
Är ute efter en proxr dyna jag med.helt omöjligt! Å sätta en fsx dyna ser helt sjukt ut!
Såg en gammal Yamaha ss440 med en sån monterad:) Ofta man kan trixa med en sån:)

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Ja fsx dyna kan nog bli lite skabb och jobbigt efter led kan jag tänka mig.

Men inte alla fsx blir skabb. vissa kan bli rätt tuffa om de är gjort seriöst. Men helst vill jag ju ha proxr dyna. prox 2 kan ju funka men blir fel färg och lägre..
Verkligen INTE lätt att hitta

R

Robin

Kostar vad jag vet 4700kr ny.

Och det är nog där ikring du får betala för en beggad xr dyna också, jag hade då inte släppt min för under 4000kr när man vet hur stort intresset är.

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
Bolleberget(Bollnäs alp):)
Kan nån lägga upp en länk till en ÅF som säljer dynan?el peka i rätt riktning:)Min ÅF tycker det är roligare att serva motorsågar å tar sig inte tid att leta upp en dyna.

R

Robin

Kan nån lägga upp en länk till en ÅF som säljer dynan?el peka i rätt riktning:)Min ÅF tycker det är roligare att serva motorsågar å tar sig inte tid att leta upp en dyna.
Motorhuset i Östersund bör kunna beställa hem en dyna åt dig, Ring dem.

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Tycker 4000kr lät saftigt för en dyna :S nästan så man får nöjja sig med den jag har.

Eller köra med "skabbversion" cross sadel .

R

Robin

Tycker 4000kr lät saftigt för en dyna :S nästan så man får nöjja sig med den jag har.

Eller köra med "skabbversion" cross sadel .
Tillgång och efterfråga är vad det handlar om..

Tycker dock Pro XR 440 dynan är överskattad. Känns mjuk vilket dock är positivt då man faktist kan sitta ner och mata på bra efter leden men utöver det så ser jag ingen större fördel med den. Designen är väl framförallt varför de flesta vill ha en, dock lämnar den ju ändå inget större last utrymme i och med att slangen för kylarna sitter extremt dåligt placerat.

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Ja det är så sant. Men får man fråga hur du gjorde dynan på din moddade skoter, den gula.
Var det jobbigt? blev det bra resultat? Beskriv :)
Om man gör egen dyna kan man ju tänka på att det ska rymmas åtminstone 5 liters dunk där bak.

R

Robin

Hård frigolit botten, Formad med fogskum, uppmjukad med madrass skumgummi och kläd i galon.

Rillen

Aktiv medlem
12 jan 2009
60
0
6
Kan någon beskriva HUR man gör en egen dyna? Gärna skriva vad man ska ha också för att göra en egen dyna.
Tacksam för svar!
Tack på förhand!

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.577
444
83
Malå/Adak
OM jag skulle byta dyna på en ProX så skulle jag nog passa på att byta tank också, dom där jäkla bubblorna somsticker ut på sidan kan vara nåt så in i H-vete ivägen, (på Tidigare Edge och ProX är det väl en annan plast så man inte störs av bubblorna)

Jag skulle nog prova montera dyna och tank från en Rev, byter man sen ut lite av skumgummit i rev-dynan till lite hårdare så man slipper Sackosäcks-känslan så blir det nog bra. (rätt vanligt med denna variant i Usa har jag sett)

prox2_800

Medlem
29 dec 2008
48
0
1
Stockholm
Har någon nått tips på vart man kan tänkas hitta en proxr dyna att köpa?
Har kollat blocket ofta, annonstorget här, snowrider, skoterskrotar men hittar inte en enda till salu.

vet ni något ställe så säg gärna till :)
Finns juh en pro x2 dyna på blocket.. har setat på en 700.. 2000kr, bara handla!

R

Robin

Finns juh en pro x2 dyna på blocket.. har setat på en 700.. 2000kr, bara handla!
Dock är den lika mjuk och nästan lika låg som an vanlig pro x dyna tyvärr.
Det ska då enbart vara för utseende man byter till en pro x2 dyna isåfall.