Var ska jag ta ström ifrån??

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Stockholm, kör i norra dalarna
Då är det bara att koppla på runt tändlåset, beroende på om du vill att det alltid ska vara kräm igång eller om ljusomkopplaren ska styra. Exakt var är helt märkesberoende, föreslår att du går till skoterhandlaren och får ett kopplingsschema kopierat för din maskin.

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
Likriktare

montera ett batteri och en likriktare så har du löst problemet ,regulator har du redan.
Bara läsa elschemat peggan bifogat ,utan batteri är risken stor att du överbelastar statorn

Har själv 100w på hjälmen ,bra att ha så man slipper de mörka groparna på lederna där orginalbelysningen inte når Fast det är klart det blir inte lika spännande när man ser vad som komma skall hahaha

Xeon

Välkänd medlem
25 okt 2004
216
0
16
om man tar ström ifrån lyset blir inte själva huvudlyset på skotern svagare då har jag för mig?
som att ta bort ett par volt ifrån de lyset som ja förstår de...

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
zTeve skrev:
Kopplar du in dig i serie på kablarna så blir det så ja...men det gör man ju inte! :)
Koppar du in dig parallellt blir det inget spänningsfall....de drar bar mer ström.
Och orkar inte spolen så blir lyset klenare son Xeon sa, eller i värsta fall så bränner man spolen.