Var ut med en 600:a idag efter våra leder och skulle utföra ett jobb.
På väg hem, glad som aldrig förr, hakar gaswiren upp sig, på full gas.
I säkert 15 sekunder kastas jag fram helt okontrollert längs en kraftledningsgata, bromsen tar inte nåt, ingen nödstopp...
Jippii.... :weird:
Vansinnesfärden slutar med att jag tillslut kastar mig av från skotern, å den skenar ensamt vidare, på full gas.. hwell:
I ett enormt krondike bestämmer den sig för att hoppa ner och rulla runt..
Jahopp, hur faaan gör man nu?
Lodräta väggar upp till axelhöjd...tackar tackar..
Efter 40 minuters bökande, utan att ens fått igång motorn igen, precis när jag är på väg att börja gå hemåt ser jag två lysen i fjärran.
Jag hoppar upp på leden och börjar hoppa och vifta i hopp om att dom ska se mig. När dom kommer fram och tittar får dom fram...
-Vad i helvete har hänt???
Tillslut drar vi upp den ur diket, och jag blir bogserad hem..
Tack vänner!!
HA ALDRIG EN DÅLIG GASWIRE, MONTERA NÖDSTOPP, även på gamla maskiner!!!!! :nono:
På väg hem, glad som aldrig förr, hakar gaswiren upp sig, på full gas.
I säkert 15 sekunder kastas jag fram helt okontrollert längs en kraftledningsgata, bromsen tar inte nåt, ingen nödstopp...
Jippii.... :weird:
Vansinnesfärden slutar med att jag tillslut kastar mig av från skotern, å den skenar ensamt vidare, på full gas.. hwell:
I ett enormt krondike bestämmer den sig för att hoppa ner och rulla runt..
Jahopp, hur faaan gör man nu?
Lodräta väggar upp till axelhöjd...tackar tackar..
Efter 40 minuters bökande, utan att ens fått igång motorn igen, precis när jag är på väg att börja gå hemåt ser jag två lysen i fjärran.
Jag hoppar upp på leden och börjar hoppa och vifta i hopp om att dom ska se mig. När dom kommer fram och tittar får dom fram...
-Vad i helvete har hänt???
Tillslut drar vi upp den ur diket, och jag blir bogserad hem..
Tack vänner!!
HA ALDRIG EN DÅLIG GASWIRE, MONTERA NÖDSTOPP, även på gamla maskiner!!!!! :nono: