... då ser man ju inte någon mening att vara med längre.. Iaf inte när lederna förfaller så pass drastiskt..
Har du/ni någon gång tänkt på att klubben gör annat än att sladda leder???
Har bara inte fått tummen ur, men till nästa år ska jag gå med.
Varför vänta???
Klubbarna kan ju börja med att försöka synas lite bättre, ut på stan en Lördag eller kolla med de lokala skoterhandlarna om man får stå utanför och värva lite folk? Här i Luleå har jag inte sett till en enda klubb ute så länge jag bott här.Vissa som har skoter är ju helt ovetandes om att det verkligen finns skoterklubb i sin respektive hemort och vad den gör för just dig.
Visst men allt bygger på ideellt arbete. Kanske du skulle kontakta din klubb och be att få lite information som DU kan stå med på stan.
Hur svårt kan det vara att googla på "Skoterklubb i xyz kommun"??? Finns viljan brukar det lösa sig.
Beror på en hel del saker till varför jag har avstått från att gå med, men jag kan väl nämna några.
1. Litet intresse i styrelsen till att göra något med klubben.
2. De pengar som kommer in går till att tanka styrelse medlemmarnas skotrar och inget annat.
3. Jag kör otroligt sällan efter dom kryssade leder som finns, dels för att jag tycker det är tråkigt att köra efter led, och lederna är inte uppröjda eller sladdade på 5-10år.
Det varnväl några punkter, och det finns minst lika många till.
Vet inte vilken skoterklubb du hör till - eller rättare sagt - INTE HÖR TILL men jag tror säkert att de som sitter i styrelsen gör så mycket de kan för den lilla budget de har att röra sig med. Om du har klagomål på detta så tycker jag att du och dina kompisar ska gå på deeras års/medlemsmöten och framföra era åsikter. Är ni nog många kan ni säkert få någon av er invald i styrelsen och då kan det nog börja röra på sig på riktigt.
Vad avser punkt 2 så tror jag inte för en sekund att styrelsen tankar sina skotrar för medlemsavgifterna. Se till att ha lite mer på fötterna innan du kläcker ur dig sådana uttalanden!
skoterklubbar?
vad är det?:hmmmm2:
Verkligen moget inlägg av dig... Man börjar bli rädd för kommande generation.
Skoterklubbarna kan till exempel hjälpa din far (som var lantbrukare va???) om han har problem med skoterkörning som skadar åkermark.
Sammanfattningsvis:
* En skoterklubbs främsta uppgift är inte att sladda leder. Skoterklubben ska verka för att skoterkörningen kan ske på så lite störande sätt som möjligt men samtidigt ge alla skoterägare möjlighet att ta sig från punkt A till B på ett smidigt sätt.
* Skoterklubben är skoterförarnas ansikte gentemot kommun/polis mfl. Istället för att 100 privatpersoner ska kontakta myndigheter så går de med i en klubb och klubben för deras talan.
* Medlemsavgiften brukar väl ligga på en hundralapp eller två per år. Har du inte råd med det så är det nog bäst att du börjar med att sälja skotern.
/Medlem i två klubbar!