Har varit tilll fjälls i en vecka med min mxZ 800 -01. I höstas bytte jag kolvar, cylindrar å insugsgummin då de var helt slut och skotern knappt ville gå. Den har gått kanon hela vintern ända tills några dagar in på påsken.
Det som händer är att den är ta mig faan omöjlig att starta då den är kall. Är sur från första rycket även fast jag inte chokat den? Även när den har blivit varm och stått en stund runt en timme så är det samma bekymmer. När jag kör så går den lika bra som tidigare men har blivit enormt törstig ca 5 l/mil vid stillsam körning. Har legat på runt 3 liter hela vintern oavsett hur jag kört. Jag har surat ner massor med stift och även låtit kompisar varmkört stiften för att få igång den och efter att ha slitit axlarna ur led så startar den med svartrök och avgasknallar.
Problemet är alltså att det blir toksur när den står och i och för sig även flödar då jag kör.
Har någon en idé om varför och hur jag fixar det?
/H
Det som händer är att den är ta mig faan omöjlig att starta då den är kall. Är sur från första rycket även fast jag inte chokat den? Även när den har blivit varm och stått en stund runt en timme så är det samma bekymmer. När jag kör så går den lika bra som tidigare men har blivit enormt törstig ca 5 l/mil vid stillsam körning. Har legat på runt 3 liter hela vintern oavsett hur jag kört. Jag har surat ner massor med stift och även låtit kompisar varmkört stiften för att få igång den och efter att ha slitit axlarna ur led så startar den med svartrök och avgasknallar.
Problemet är alltså att det blir toksur när den står och i och för sig även flödar då jag kör.
Har någon en idé om varför och hur jag fixar det?
/H