Varför har du satt/ska sätta crosshuv på din skoter ??

Varför har du satt/ska sätta crosshuv på din skoter ??

• För att orginal huven ska vara hel när ja säljer den

Röster: 47 79,7%
  • För att skotern blir snyggare

Röster: 12 20,3%

• Totalt antal som röstat
    59

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ja som rubriken lyder. Varför har du satt/ska sätta crosshuv på din skoter ?

En kompis börja diskutera med mig om varför ja ska sätta crosshuv på min skoter. Han skulle bara sätta crosshuv på sin skoter för att få den snyggare. Men ja sätter på en crosshuv för att jag ska ha orginalhuven hel när ja säljer skotern.

Nu vill jag veta varför ni har satt/ska sätta crosshuv på era skotrar.

Den största anldeningen till att jag sätter crosshuv på skotern är för att jag inte ska ha nån skada på orginal huven när ja säljer den.
Men om man är flitig och noga så kan man få den snyggare än med orginal huven.

Last edited:

rave800ftw

Välkänd medlem
14 aug 2008
338
0
16
strömsund
jag har cross huv på min föratt orginal huven ska vara i fräsht skick när jag säljer den + så fick jag med min cross huv så valet va ganska enkelt....:D

Smulfen

Aktiv medlem
8 nov 2008
64
0
6
Arjeplog
jag ska nog sätt crosshuv på min skoter för att jag vill ha orginalhuven i fint skick när jag ska sälja skotern , de blir ju säkert snyggt med en fin crosshuv men det är då inte därför ja vill ha en .

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
nu varken har eller planerar jag att montera cross huv, MEN skulle jag göra det skulle det va för att orginal huven ska få fortsätta va fräsch samt ett tuffare utseende... sen beror det på om det är en riktigt cross huv för då blir vikten en anledning till :)

schizoo

Välkänd medlem
29 okt 2008
148
0
6
Som de flesta redan skrivit, för att ha originalhuven i fint skick när man säljer maskinen. Också för att man kan göra vad man vill med crosshuven, man behöver inte vara rädd för att ta bort någon dekal lite här och där, och inte för att klistra för den delen heller.

Jag svarar inte på något på omröstning då jag tycker båda sakerna.

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
alltså jag förstår mig inte på er när det gäller att den ska va fin när du säljer den. varför ska man inte ha en fin skoter medans man själv har den för? Jag skulle aldrig sätta på en ful cross huv bara för att orginal skulle va fint när jag säljer den. det är väl bara att polera upp den igen innan man säljer.

Förväntar mig kritik men så tycker jag iaf!

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag har tänkt köpa en crosshuv för att orginal huven inte ska ha nån skada när jag säljer den, om man tex rullar, plockar ett träd eller bara tar en sten eller stubbe när man burkar. En skadad huv sänker priset ganska mycket när man säljer den och då kan dom som kollar på skotern tro att den har haft ett jä*ligt hårt liv, fast den inte har det, och då söker dom upp en annan skoter och betalar nåra tusen extra på den istället.

Sen har ja tänkt lacka om crosshuven och kanske sätta nån dekal för att få den snyggare.

S

StoxResearch

Stins1!:
Du skulle ha haft med "vikt" också som alternativ. Det är därför bla jag har satt på en Crosshuv.

t0k_SXViper

Välkänd medlem
15 okt 2006
308
0
16
38
Örnsköldsvik/Mjösöby
Enligt min mening så ser det förjävligt ut då det kommer en nyare skoter med en sprucken, rollad, tejpad och nitad huv.
Rädd om originalhuven? Njaa har man en skoter för 70000+ så har man säkert råd med en ny huv.

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
har planerat att sätta cross huv på min för att orginal huven inte ska bli mer förstörd än vad den är (av förra ägearen) och de gör inte lika mycke om huven skulle få sig en smäll

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
alltid kul med skoterhuv, bla så kan man gasa genom snår utan att tappa värde och man kan ju alltid lacka den hur man vill och inte vill :p

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Enligt min mening så ser det förjävligt ut då det kommer en nyare skoter med en sprucken, rollad, tejpad och nitad huv.
Rädd om originalhuven? Njaa har man en skoter för 70000+ så har man säkert råd med en ny huv.
Håller helt och hållet med.

pikkiz

Aktiv medlem
21 sept 2008
86
0
6
Gällivare
Jag har då stoppat på crosshuv för att få ner vikten, ha org. huven i bra skick, och så ser det "tuffare" ut.

R

Robin

Inte heller alla som har råd med en 70000+ plus skoter men tar sig råd att göra det via andra medel än sparandet och därav använder sig av denna teknik för att ge kommande köpare en falsk bild om hur skotern verkligen har sköts..

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
alltså jag förstår mig inte på er när det gäller att den ska va fin när du säljer den. varför ska man inte ha en fin skoter medans man själv har den för? Jag skulle aldrig sätta på en ful cross huv bara för att orginal skulle va fint när jag säljer den. det är väl bara att polera upp den igen innan man säljer.

Förväntar mig kritik men så tycker jag iaf!

håller med dig! ska väl va fin mest man har den, annars kan man väl lika gärna köpa en skoter som ser ut som en påse skit från början och sätta på crosshuv