Varför hugger Pro rmk 800an emot ?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.770
845
113
Kramfors
Våran polaris pro rmk 800 2013 hugger emot när man ska starta den? Den beter sig som om tändningen vore för tidigt? Ibland hugger så mycket att man tappar handtaget och stukar händerna. Den går helt riktigt och startar bra samt går helt riktigt!? Den va så sedan den köptes i fjol vi har bara kört 5 mil med den.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.770
845
113
Kramfors
Jo just hehe.
Är de vanligt att folk sätter dit tändkilar på dem?
Jag funderar tillockmed på om krysskilen gått väck så svänghjulet vridit sig.
Och in på hela hel..så har ett ben i handen hoppat ur led pga den förb skotern så nu måste jag till doktorn också :mad:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.216
1.052
113
Stora Blåsjön
Tändkilar är ovanligt på dom, har provat men gav inte den effekt som önskades. På fullt har dom tillräckligt med tändning så det finns inget att hämta där. Med andra porttider finns det effekt att hämta. Men det är bättre att ändra tändkurvan med pc5 så får man den precis som önskat.
Från 0-4000varv är det inga problem att ha 10grader tidigare tändning, påverkar inte hur den är att starta. En tändkil brukar max ge ca 3grader.
Så det är nog något annat fel, eller om det änns är något fel. Vad kör du med för olja, kanske bara trög så det blir halvdant drag?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.770
845
113
Kramfors
Ok dä är de inte en tokvass tändkil de sitter i. Assaulten årg 2014 har inget bakslag vid start de är bara pron som dummar sig. De är lika lätt eller trögdragen och de är lättdragen vs Thundercatten. De här är fjärde gången jag stukat handen på ett 20 tal starter och nu med ben ur led gat dämit. Jag måste nog skruva lös svänghjulet och kolla om krysskilen gått väck.