Jag har försökt få klarhet i vad man kan justera och vad det ger för resultat, t.e.x på sekundärvariatorn finns det olika hål som man kan montera fjädern i. Och vad jag förstår ändra trycket på skivorna.
Är det så att destå hårdare fjädertryck på sekundären = kräver högre varv innan sekundären "släpper" ner remmen mot mitten, även att maskinen blir lämpligare att "puttra" omkring med på låg fart men att man tappar toppfart.
Finns det några risker att bara ändra sekundärens fjädertryck? Har jag helt missuppfattat funktionen.
Som det är nu så känns variatorerna knapppt varma vid snabb ledkörning men när man kör i promenad fart så blir primären otroligt het. Maskinen har visserligen gått 800 mil men kan man göra nåt åt detta?
Hoppas det finns nån variator guru som kan svara
/Thomas
Är det så att destå hårdare fjädertryck på sekundären = kräver högre varv innan sekundären "släpper" ner remmen mot mitten, även att maskinen blir lämpligare att "puttra" omkring med på låg fart men att man tappar toppfart.
Finns det några risker att bara ändra sekundärens fjädertryck? Har jag helt missuppfattat funktionen.
Som det är nu så känns variatorerna knapppt varma vid snabb ledkörning men när man kör i promenad fart så blir primären otroligt het. Maskinen har visserligen gått 800 mil men kan man göra nåt åt detta?
Hoppas det finns nån variator guru som kan svara
/Thomas