variator linjering rmk 800

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
Yo har nu skjutit 2 remmar på raken i min maskin på fullgas, har köpt 2 nya men ja såg vid sekundär att ja hadde 4 brickor som distans ska det inte va bara 2 där, det är en flytande variator teampolaris. Vad händer om ja tar bort 2 brickor ska kolla linjering imorgon ska den stå 1 mm fram motorn? motor kuddarna är lite mjuka men inte av eller så.

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Du har väl en vridstopp också som ska motverka vridkraften tillsammans med kuddarna. Dra åt där också om det glappar

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
jo det har jag, har inte hunnit göra nåt åt det än men när ja stänger av min maskin så är det 1 mm glapp eller så där man kan då se en springa genom den. Men skulle vilja veta om dom där brickorna som sitter bakom sekundären om man kan ta bort 2 av dom, ser himla fel ut nu remmen ligger rätt snett så att säga och vad skulle hände om man tar bort för många brickor där bak gör det nåt eller kommer sekundären tvingas in mot axeln och spränga en rem tack vare det? eller linjeras den efter axeln mot primär?

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
men linjering är inga problem att göra själv, grejen ja tänkte på var den flytande sekundären med brickorna bakom