Variator problem rmk 800 -09

Maangan

Aktiv medlem
27 dec 2012
54
0
1
Älvsbyn
Håller man full gas så varvar den upp i 7850 och efter ett tag tappar den varv till 7500. Vad ska man kolla efter för fel? Kan ingenting om de där. Den blev då tråkig att köra :(

Maangan

Aktiv medlem
27 dec 2012
54
0
1
Älvsbyn
Vill ha den rapp. Som en klätter maskin ska vara. :) kan nån säga vad jag ska ha? Och vart beställer jag?

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Vill ha den rapp. Som en klätter maskin ska vara. :) kan nån säga vad jag ska ha? Och vart beställer jag?
Black/purple sekundär fjäder, team almond eller team silver primär fjäder! Ev 11-66 vikter! Prata med närmaste polaris säljare eller beställ på nån sida!

Maangan

Aktiv medlem
27 dec 2012
54
0
1
Älvsbyn
Den var nyss in på verkstad och justera tpsen och då uppdaterade dom till nyaste mappen av någon anledning! Före det varvade den som den skulle. Kan det rent vara mappen som är för fet på höga varvtal så den inte orkar varva ut?

Maangan

Aktiv medlem
27 dec 2012
54
0
1
Älvsbyn
Prata med dom idag och han trodde det kunde vara nå gummi vid avgasportarna? Men isf gick de sönder när jag körde upp den på släpet. Låter konstigt, men ska kolla. Han hade tydligen pröva skotern och då varva den 8100. Varvar 7500 oavsett underlag. Slö som satan.