Variator tips till CF8 -09

ecke12

Välkänd medlem
8 okt 2009
120
0
6
Hej

Har en CF8 -09 med SLP helsystem och undrar om det finns några tipps på lite variatorpill.
Shift assist sitter det i sekundären men jag tycker den växlar på lite för dåligt då man stummar öppför i puderförre (bara en känsla jag har), på halvgas däremot och man trycker fullt så tycker jag det svara nå jävulskt :)
Har inte lyckats se exakt hur mycket den varvar för det är så mycket annat man ska hålla ögonen på vid fullgas...

Finns det några saker man bara "måste" byta på denna modell? -vikter, fjäder,helix??

//E

ecke12

Välkänd medlem
8 okt 2009
120
0
6
kommer du ihåg hur man ändrar visningen mellan analogt /digitalt? -jag har varvmätaren på analogt nu

puttedyk

Välkänd medlem
6 mar 2008
714
3
18
Öregrund /Orsa / Umeå
Har inte boken framför mig för än i kväll. men en kort trykning på den översta vänstra knappen så blir vartalet digitalt. för att sen se max varv så skall du hålla in en av dom. tror det är den hörga knappen men skall kolla nog grannare i kväll.

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
den varianten är inte helt optimal att kolla maxvarv då man ofta får en kort peak med högre varv ..
exempelvis att den normalt ligger på 8000v, men snön är aldrig lika och det är lätt hänt att du får en kort kort peak upp till 8100v bara för att snön är lite lösare mm ..

ha varvmätaren på digitalt och kör på en sjö, då behöver du inte många hundradelar för att se vad den varvar