Vad säger ni skall man justera till variatorerna så att skotern varvar 8250 enl handboken eller som mulles bromsning vissade max effekt på 8000( ej min maskin)? (Formula 3).
Jag skall försöka få den så att den slår upp på 8000 direkt och vid fullgas ettag 8150-8250 borde nog bli perfekt eller?
Jag grubblar också lite om vilket nästa steg jag skall ta i min tunning stege.
Jag har monterat på 96st dubb och ett Goodwin variatorkit.
Nu är det så ( vilket jag inte visste tidigare) att tidigare ägare har drevat ner skotern 5 kugg. Detta leder ju till att den spinner(orkar) ganska mycket. Så jag funderar om jag viktar på rullarna lite så borde den bara mata på mera, så att mattan spinner mer, så att det går fortare? tänker jag rätt då?
Detta är ju dock under förutsättning att motorn orkar med det eller?
Om jag tänkt rätt nu så kan jag alltså vikta på tills jag börjat tappa för mycket varv?
Jag skall försöka få den så att den slår upp på 8000 direkt och vid fullgas ettag 8150-8250 borde nog bli perfekt eller?
Jag grubblar också lite om vilket nästa steg jag skall ta i min tunning stege.
Jag har monterat på 96st dubb och ett Goodwin variatorkit.
Nu är det så ( vilket jag inte visste tidigare) att tidigare ägare har drevat ner skotern 5 kugg. Detta leder ju till att den spinner(orkar) ganska mycket. Så jag funderar om jag viktar på rullarna lite så borde den bara mata på mera, så att mattan spinner mer, så att det går fortare? tänker jag rätt då?
Detta är ju dock under förutsättning att motorn orkar med det eller?
Om jag tänkt rätt nu så kan jag alltså vikta på tills jag börjat tappa för mycket varv?