Variatoravstånd mm RMK 700

marino carlsson

Välkänd medlem
30 nov 2006
148
0
6
LYCKSELE
Någon som vet cc måttet mellan variatorerna på en RMK 700 -1999? Ska i med en Rotax 583 nu och enligt hörsägen så skiljer inte diametern något mellan P85 och TRA som det sitter på motorn jag ska i med. Någon som har en annan åsikt?

För att göra de enkelt:

Fråga 1: CC-mått mellan primär och sekundär?
Fråga 2: Är det samma diameter på P85 som på TRA?

Sen en bonusfråga: Är det någon som monterat en Rotax i en Polaris och har några goda råd eller andra tips på problem som kan uppstå?

Mvh Marino

dunderkullen

Medlem
26 okt 2010
18
0
1
ö-vik
www.dunderkullen.com
änkelt förklarat om motorn sitter i så montera en ny rem, justera in rätt höjd på remen på sekundärn, lägg en linjal på remen mellan variatorerna sen mitt emellan drar du ner remen med handkraft! å då ska spelet mellan linjal å rem va ca:20-30mm å linjera i sidled som de ska.

marino carlsson

Välkänd medlem
30 nov 2006
148
0
6
LYCKSELE
Om man har ett cc-mått att utgå ifrån så kan man med fördel mäta sig fram till vars motorn ska placeras. Hålen på motorplattan är inte borrade ännu och det är därför som jag vill ha cc måtten men det verkar stört omöjligt att någon tittar i sin bok eller sätter en linjal/tumstock mellan sina variatorer och läser av måttet. Nästa gång man sitter vid datorn skriver man i rutan som heter snabbsvar vad man fick fram för mått och helt plötsligt så har man klarat av att svara på min fråga.

Satt några timmar igår å leta och hittade någonstans ett mått som heter Drive Clutch Center Distance. Det måttet var också rimligt att kunna stämma överens med verkligheten.