Variatorer

plastjanne

Medlem
8 jan 2011
34
0
1
sandviken
Tycker det är intressant att läsa om olika sätt att få bort variatorer på, men det måste väll finnas ett sätt som är rätt? inte fan håller dom väll på fyller med vatten och lägger skotern i frysen på en verkstad, med rätt grejer måste det väll gå att göra jobbet rätt? eller har jag fel? skulle vara jävligt bra om någon gjorde en instruktionsvideo hur man gör när man renoverar och underhåller en variator på rätt sätt, jag tycker järnspett och dynamit hör hemma i vedboden i ett garage ska man skruva med rätt verktyg så man inte har sönder det man håller på med, så du som vet hur man gör, fixa en video så köper jag den!

tofferacing

Välkänd medlem
15 dec 2008
297
0
16
prärien
Lättaste sättet måste väll vara att köpa en AVDRAGARE till som passar till skotern i fråga, Tänk på att Primärvariatorn på Nyare skotrar har en KONA som passar på den KONISKA vevaxeln, så kan vara nödjävligt att få bort utan rätt verktyg,, köp orginal,,det lönar sig,,

indy400

Välkänd medlem
1 jan 2000
534
0
16
37
Östersund/Vigge
Det är ju kanske inte alltid "rätt" verktyg funkar bäst.
varenda gång jag ska av med primären på min iq så går
det ju tamefan åt en avdragare, inte så kul och kosta på
flera hundra varje gång.

Highlander

Välkänd medlem
4 jan 2011
252
0
16
Aneby
Säga vad man vill om vatten men det är nog det lindrigaste för gängorna iaf.
Men vill du skruva på sommaren eller har bråttom så är givetvis en avdragare i en bra kvalité det ända rätta.

Highlander

Välkänd medlem
4 jan 2011
252
0
16
Aneby
Sen har vi en aspekt till med avdragare , och det är att ett proffs känner innan gängorna brister och tar därför inte i för hårt .
Men den känslan har inte alla glada amatörer.