variatorfjäder re 600

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
Har en re 600 som jag tänkte göra lite roligare. Sitter 44mm matta och vforce3 men har tänkt dreva ner 3 kugg till 21/43 och funderar också på att byta till en hårdare variatorfjäder men vet inte till vad.

Har sökt i forumet men inte hittat nåt riktigt svar så undrar om nån har nå tips :)

Wetex

Välkänd medlem
1 jan 2000
160
0
16
Du menar 21/44 :hmmmm2: Varför så lågt? kör 22/44 å du slipper byta kedja iaf

Jag kör White/white fjäder i primären, justerbara viktpinnar å 415?? ramper.

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
Jo precis, menade 21/44 !

Fick med 21-drevet av tidigare ägaren så har tänkt använda de.
Okej är du nöjd med den bestyckningen? vars köpte du det?

Wetex

Välkänd medlem
1 jan 2000
160
0
16
Ja de är ju en djävulsk skillnad mot "orginal moped setup" Men mycke vill ju ha mer:p

http://goodwinperformance.com

Men vet inte om man tjänar så mycke på å ta från staterna nu när dollarn är åt helvete:hmmmm2:

Wetex

Välkänd medlem
1 jan 2000
160
0
16
419 å 415 e samma ramp förutom att 419 har startgropar..

själv kör jag med runt 16g vikter å 44/22 drevning

Alvis

Medlem
22 dec 2008
32
0
1
Har rammlat över några 417 ramper.. vad bli de för skillnad om man kastar på dom?

Wetex

Välkänd medlem
1 jan 2000
160
0
16
Den rampen e aningen brantare än orginal..ser även ut som du kommer få ett lägre inslag

Justerbara viktpinnar är nästan ett måste om du ska börja laborera med ramper å dyl.

"Som å mata en häst i arslet annars"

Alvis

Medlem
22 dec 2008
32
0
1
Den rampen e aningen brantare än orginal..ser även ut som du kommer få ett lägre inslag

Justerbara viktpinnar är nästan ett måste om du ska börja laborera med ramper å dyl.

"Som å mata en häst i arslet annars"

Kan du enkelt förklara hur de funka de där med justerbara viktpinnar??

Wetex

Välkänd medlem
1 jan 2000
160
0
16
Kan du enkelt förklara hur de funka de där med justerbara viktpinnar??
Ju mer vikt ju värre acc

Men viktar du på för mycke så orkar inte motorn varava ut

Går å labborera hur mycket som helst med vikter,fjädrar,clicker å ramper å då e de "bara" på primären..kommer vi sen till sekundären finns det helix å fjäder att labba med..å allt detta ska man få lira ihop..:hmmmm:

Blir "nån" repa ut å in i garaget innan man får till så man blir nöjd:evil:

http://goodwinperformance.com/images/products/10/420-627.jpg

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
Kan också passa på att fråga om någon har testat SPI:s eller Cudney racings-variatorkit och vad du isf tyckte =) Funderar på beställa ett kit från dynamo joe men han har inte svarat på mitt mail och låter betydligt enklare att beställa från en svensk firma om man skulle råkas få fel grejer eller nå.

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Kan också passa på att fråga om någon har testat SPI:s eller Cudney racings-variatorkit och vad du isf tyckte =) Funderar på beställa ett kit från dynamo joe men han har inte svarat på mitt mail och låter betydligt enklare att beställa från en svensk firma om man skulle råkas få fel grejer eller nå.
Ingen av dem du nämner har kit som passar Lynx RE, har själv kikat efter något åt en kompis men jag har inte hittat någon som säljer färdiga kit till dessa(Ski-doo och Lynx kör inte med likadan sekundär på 600an). Därför är nog det enda alternativet att köpa lösa delar från Lynx/Ski-doo återförsäljaren (så länge man köper delar till TEAM-sekundären)