Hej, undrar om lynxarna är kasst kalibrerade från fabrik, har en sdi 600 08:a. Skotern är hyffsat pigg upp till 110-120, sedan är det tvärstopp, hade uppe de i 140 i nerförsbacke. Skotern har gått 100 mil.
Har ritat sträck på variatorerna, körde sedan en sväng på sjön, var dock lite stöpa så det gick väl tungt. Men det var nästan 3cm kvar på primärskivan, varvtalet låg runt 8100 på klick 3, och på klick 4 så ligger den mot 8300-8400 rpm...TIPS någon?
Sedan har jag upplevt att om man ligger och kör 70-80km en längre sträcka, sedan när det kommer ett gupp och man vill tvärdutta på gasen, så tvekar den och dör, då får man släppa och ta om...då funkar det.....någon annan som upplevt detta?
Har ritat sträck på variatorerna, körde sedan en sväng på sjön, var dock lite stöpa så det gick väl tungt. Men det var nästan 3cm kvar på primärskivan, varvtalet låg runt 8100 på klick 3, och på klick 4 så ligger den mot 8300-8400 rpm...TIPS någon?
Sedan har jag upplevt att om man ligger och kör 70-80km en längre sträcka, sedan när det kommer ett gupp och man vill tvärdutta på gasen, så tvekar den och dör, då får man släppa och ta om...då funkar det.....någon annan som upplevt detta?