Variatorkit/drevning/slutburk X-trim

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
(Det kanske finns en tråd om detta redan, länka gärna isf)

Jag funderar kring ett lämpligt variatorkit och tillhörande neddrevning till en 600 sdi X-trim 2008. Spekulerar även i att köpa slutburk.. ger det nåt? Tips och råd önskas.

Tack på förhand!

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Har själv satt ett Dynamo Joe s6x kit på min rave 600sdi -08 å de blev grym skillnad mot org. Även drevat ner den till 22/43 å är igång med mattbyte till 44mm kammar.

Slutburk skulle jag nog avvakte med tills man vet att dom funkar på sdi motorerna.

Har en polare som kör rc600 -06 med slutburk å den har han fått byta givaren som ska sitta i slutburken ett flertal gånger å dom är inte så billiga även hört med som fler som haft samma problem.
(han kör dock utan givare nu med nån hemmabyggd motstånds historia istället för givare men tror inte de är optimala lösningen)

Dock ska Tikkas burk fungera utan att den äter givare men den kostar ju det dubbla också.

Kul föresten att se fler som brukar hålla till i Marsliden:)

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Ok tack för svaren! Måste man åtgärda nåt vad gäller spännhjul eller kjedja om man byter till ett 22 kuggars eller lirar orginalgrejjerna?

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Funkar fint med org. kedja å 22 kuggars drev tror även de går bra med 21 kuggar också.

Offtopic:Har ni stuga eller nåt i marsliden isf. ungefär vart?
Där ofta?