Variatorkit Summit 800 -06

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Har haft läge att testa min 151" Summit Adrenaline nu i halvmetern bottenlöst fluff och tycker den drar lite väl slött. Vill framför allt få upp skidorna mer från marken. Visst, det är inget grepp alls i det före som är nu... men förväntar mig ändå lite mer.

Slår upp Dynamo Joe's kit och det ser ut som om de verkar kunna göra underverk. Är det någon här som har nån uppfattning av dem? Vilken körstil ska jag utgå efter? Det händer ju vissa gånger att man vill avverka nån mil sjö också. :nod:

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Lutar nog åt ett sådant :happy:

Antar att man inte ska ha skyhöga förväntningar, men nån skillnad bör jag väl märka? Jonkejonkeäs filmer på tuben gör det inte bättre :bawling:

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Klart det blir skillnad, du kommer märka att din hastighet ökar på led och i snön, säkert med 7-10 kmh, se bara till att få det inställt rätt! Den kommer gå som en dröm.. att få den att gå på rullen är inga problem, hehe

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
den fick ett rätt bra gassvar JA! men fan vore det annars som de är fila ur den där på insuget, vi har kollat lite i perras (din gamla) och de är inte ens tagit i den i jämnförelse.

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
jo vi får se hur vintern går, fördelen nu då man inte ändrat så mkt porttider är ju att grejerna brukar ju fungera/hålla lite längre =) men som sagt OT, åter till antonol å hans tråd.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Kanske inte är lönt att ta via svenska importören Speedtech då? Kan jag förvänta mig nåt utan att våldta insuget med filen?

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
jo antonol det som gör största skillnaden som man känner av är just v-grejor. Du kommer som sagt att få en ny skoter. bara att beställa, tror speedtech tar 3500kr vi gav kring 2700 för våra kitt från joe direkt, då är tull å frakt inräknat