Variatorkitt polaris pro x2 600

Meken

Välkänd medlem
20 apr 2006
102
0
6
Örnsköldsvik
Jag har bytt fjädrar i bägge variatorerna, men saknar fortfarande lite klös. Vad kan ni rekommendera för helix, vikter etc? Just nu har jag ett tillslagsvarv på 4800 varv, ganska högt, blir rapp på leden, något sämre då jag ska komma lös ur pudret...Vad är optimalt till denna skoter?

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Ingen aning om vad som är direkt optimalt de är ju igentligen en smaksak. På min prox2 600 hade jag 2 kugg nerdrevning 38mm matta vit heelclicker fjäder ,justerbara dalton vikter med 65 gram i samt svart/röd sek fjäder och org. helix. Funkade bra för min körstil/smak ,hade ca 4800-5000 i inslag men gick ändå att finlira på gasen så man kunde smyga iväg om man ville.

Har funnits ett repotage i nån skotertidning då dom provade variatorkit som gick att köpa färdigt till just denna skoter å där skrev dom exakt vad det innehöll ,kommer dock inte ihåg vad det var längre.

Meken

Välkänd medlem
20 apr 2006
102
0
6
Örnsköldsvik
Tjena Triple800. Ska kika på nätet om skotertidningen går att få tag på. Jag har ju också två kugg nerdrevat och 38mm matta. Jag har som sagt inte ändrat vikterna och heelclicker säger de flesta är lite omständiga...Jag får fundera vidare.