Hälsade o ni stora variatorgudar.
I början på säsongen så köpte jag på mig en Lynx, Ranger Mountain 800HO - 2004.
Då jag inte haft skoter på ett par år (korta äldre skotrar tidigare) så trodde jag att jag skulle få fullt upp med att tygla monstret jag nu införskaffat. Både effekten och längden/höjden var i mina ögon något fruktansvärt.
I.a.f. nu när säsongen börjar lida mot sitt slut och "Gasdjävulen" tagit mig i sin stora famn, så vill man ju som bekant "bara ha mer!!!"
Nu till mitt I-landsproblem. Jag tycker inte den är tillräckligt rapp i början.
Scenario: Om man från tomgång vrider fullt i djupsnön så upplever jag att den inte sticker riktigt så kvickt som jag skulle kunna önska. Den som bölar av ett kort tag innan allt kommer som en spark i arslet (Ni vet när mungiporna - och skidorna - bara vill upp).
Var ska jag börja (Vill ha kvar att man kan smyga iväg på inslagsvarv, kring 3500PM)?
I början på säsongen så köpte jag på mig en Lynx, Ranger Mountain 800HO - 2004.
Då jag inte haft skoter på ett par år (korta äldre skotrar tidigare) så trodde jag att jag skulle få fullt upp med att tygla monstret jag nu införskaffat. Både effekten och längden/höjden var i mina ögon något fruktansvärt.
I.a.f. nu när säsongen börjar lida mot sitt slut och "Gasdjävulen" tagit mig i sin stora famn, så vill man ju som bekant "bara ha mer!!!"
Nu till mitt I-landsproblem. Jag tycker inte den är tillräckligt rapp i början.
Scenario: Om man från tomgång vrider fullt i djupsnön så upplever jag att den inte sticker riktigt så kvickt som jag skulle kunna önska. Den som bölar av ett kort tag innan allt kommer som en spark i arslet (Ni vet när mungiporna - och skidorna - bara vill upp).
Var ska jag börja (Vill ha kvar att man kan smyga iväg på inslagsvarv, kring 3500PM)?