Variatorrem

dalmas

Medlem
10 jan 2011
30
0
1
Hej! bytte variatorrem på min ski-doo mxz 600x -02 igår. Det är första gången jag byter rem så jag har lite funderingar. hur högt ska remkanten sticka upp ovanför sekundärkanten? Hur ställer man in variatorn så att remmen ligger bra? Jag lägger på två bilder får ni se vad ni tycker.

Tacksam för snabbt svar!

20110227159.jpg20110227160.jpg
 

larras

Välkänd medlem
8 feb 2009
156
0
6
Ersmark
Ha den på tomgång lyft upp den bak, mattan ska nästan vilja snurra då har du bra remspänning
 

dalmas

Medlem
10 jan 2011
30
0
1
Släpper man på dom 3 skruvarna på sidan om man ska spänna eller släppa på remmen? det finns olika lägen på variatorn är det dom lägena som man spänner eller stäpper på remmen?
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Det ska finnas som en gängstång i verktygssatsen du har under huven, den kan du sätta in i sidan på sekundären och skruva tills remmen är rätt
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Släpper man på dom 3 skruvarna på sidan om man ska spänna eller släppa på remmen? det finns olika lägen på variatorn är det dom lägena som man spänner eller stäpper på remmen?
Ja släpp skruvarna och vrid på justeringen, om jag kommer ihåg rätt så ger högre siffra spändare rem...
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Det ska finnas som en gängstång i verktygssatsen du har under huven, den kan du sätta in i sidan på sekundären och skruva tills remmen är rätt
Den skruvar man väl bara in för att kunna byta rem? när man skruvar ut den igen så åker den ju tillbaka till samma läge som innan. Eller syftar vi på 2 olika saker? :D