Varm Xc 600 -00

trogen

Välkänd medlem
17 dec 2008
400
0
16
42
Borlänge/Tjärnvallen
Hejsan.

Är nybliven skoterägare, slog till och köpte mig en Polaris xc 600(edge) -00, Men efter ca 2km började tempmätaren lysa så jag stannade och lät den svalna, misstänker att det är för det är för lite snö, det var stenhård skare ca 5cm snö, samt att jag körde efter en traktorväg som var plogad då det inte fanns snö på sidorna. Och kylskenorna på undersidan av dynan, var riktigt heta, höll man en isbit mot dem så smälte dom direkt. Är detta normalt eller nåt jag bör åtgärda på nåt sätt? Har kollat så det finns kylarevätska.

Tack på förhand
Daniel

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Införskaffa isrivare om du ska fortsätta köra sådana vägar. Eller skaffa en gammal fläktis med hjulboggie.

Eller helt enkelt sluta köra efter sådana vägar.

trogen

Välkänd medlem
17 dec 2008
400
0
16
42
Borlänge/Tjärnvallen
mjo tänker inte köra mera nu, det är ju för lite snö. Ska till fjällen på annandagen och vill ju inte att det ska vara problem med värmen däruppe. Men det är normalt att dom blir överhettade vid sån körning alltså?

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Är det så packad snö som du får det till att låta så är det inte ovanligt... Kylarna på en skoter behöver snö för att kyla och när det är jävligt packad snö så är det inte säkert att det kommer snö på kylarna så dom kan kyla.