Varning för kimpex förgasargummi!

Jameson

Banned
8 sept 2009
102
0
6
Jag har haft ett ras på min f7 pga den lilla rörbiten som sitter på förgasargummit hade lossnat. Alltså där separatsmörjningen går in. Jag köpte ett nytt gummi från kimpex. När jag skulle sätta dit oljeledning på det nya gummit så lossnade röret direkt! Det satt knappt fast! Jävla skräp!

Nu tar jag mitt gamla gummi och limmar fast röret igen. Vilket lim ska jag använda som fäster på gummi?

Tack så länge.

ARCTICF705

Aktiv medlem
1 dec 2007
56
0
1
Har nyss köpt nya original från Bengans till min F1000 betalade 995kr/st istället för 1541kr/st hos ÅF

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
58
Täfteå, Umeå
Piratgummin är tiderna lurendrejeri. Kostar 350 kr/st och håller max 20 mil. Det blir dyra mil om man har en trippel. Köp original från USA.

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Jag har haft ett ras på min f7 pga den lilla rörbiten som sitter på förgasargummit hade lossnat. Alltså där separatsmörjningen går in. Jag köpte ett nytt gummi från kimpex. När jag skulle sätta dit oljeledning på det nya gummit så lossnade röret direkt! Det satt knappt fast! Jävla skräp!

Nu tar jag mitt gamla gummi och limmar fast röret igen. Vilket lim ska jag använda som fäster på gummi?

Tack så länge.
Du skulle ha köpt mina på en gång så hade du sluppit de där:)