Vart får man tag på en schysst motor till bra pris som jag kan fixa i min Snopro 440?

ProSno

Välkänd medlem
6 jun 2010
140
0
6
Sundsvall, Njurunda
tjubre,

Tänkte byta ut min 440 motor i min snopro 06a, vill ha en 600 eller en 700 artic motor i den...
Vart kan man köpa en till bra pris? Är det blocket som gäller? Är de bästa att köpa en hel skoter till bra pris o ta motorn ur den?

tack !

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Sv: Vart får man tag på en schysst motor till bra pris som jag kan fixa i min Snopro

Det billigaste är ju att leta upp någons garage där det står tex en f7:a, och sen "låna" motorn från den. Detta har hänt 3 gånger i mina trakter bara det senaste året.. Jaja, nog om det.

Jag tror att det bästa vore att hitta en f7/6:a på blocket, speciellt nu på sommaren när dom ligger så lågt i kurs, och sedan plocka motorn från den precis som du sa. Sen plocka isär resten och kränga delar :)

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Sv: Vart får man tag på en schysst motor till bra pris som jag kan fixa i min Snopro

Helt rätt, dessutom har du fördelen att du kan provköra motorn på rätt sätt medan den sitter kvar i sin "modermaskin". Köpa en lös motor innebär alltid ett visst tvivel och när den väl sitter på plats och visar sig defekt är säljaren långt borta, både geografiskt och i tiden.

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
då får du garanterat med allt ochså , grejer som tex bränslepump,pipa/burk,kabelstammar,motorfästen är sånt du måste ha men sällan följer med , men köp ingen 600 utan en 700 !