Vart justerar man oljeflödet? SX600

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
Den drar typ 1dl per mil ... lite väl mycket :)

Har skruvat in skruven på mitten av kabeln från gasen ner till pumpen på max och då blir det precis på strecket på pumpen men då drar den för mkt.

Finns det fler ställen att skruva på?

zapswe

Välkänd medlem
5 nov 2004
148
0
16
skellefteå
du kan ju alltid bocka nedre vajerfästet så att vajern kommer närmare pumpen,det gjorde jag på min gamla xtc600,se dock till att du inte hamnar mer än någon mm från strecket vid full gas....yamaha verkar tycka att twinnarna behöver mycket olja...
eftersom yamaha blandar oljan med bensinen så kommer din bestyckning i förgasarna att även påverka oljeförbrukningen-jag satte i lite mindre lågfartsmunstycken och då började den ryka lite mindre,men i varje kurva där man släppt och sedan gett järnet blev det en hyfsat tät tvåtaktssmog-polarna ville helst ligga före-MEN DET FICK DOM INTE...muahahhahaaa

jag antar att du har en twin-tripplarna ska inte alls dra mycket olja...

Last edited:

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
Om jag bockar vajern så drar den ju mer olja...

Allså vid full gas så ska inte armen på pumpen lyftas lika mycket, det är som att jag skulle haft 2-3mm längre vajer..

zapswe

Välkänd medlem
5 nov 2004
148
0
16
skellefteå
bocka inte själva vajern,om du följer vajern ner till oljepumpen-det fäste som vajern går igenom,bocka det lite närmare pumpen=oljepumpen öppnar senare=mindre olja.
jag är väl dålig på att förklara men det var så jag gjorde-justeringen på min vajer räckte inte till,bockade fästet några mm nedåt så att jag fick strecket ca 2 mm före.