Vattenskoter som nyttofordon?

New

Ny medlem
23 aug 2013
2
0
1
Det skulle vara spännande att veta hur många av oss som ser sin körning som nyttobetonad?

Vad menar jag då med det?

Att bränna runt är kul och därmed nyttigt för rekreation och glädje hos föraren men jag tänker mer på hur många som åker till sommarstugan eller använder vattenskotern som transportmedel. Är det någon som har koll på om det gjorts någon sådan undersökning eller liknande? Vad tycker ni?

Anledningen till att jag frågar är att många säger att vattenskotrar bara är leksaker och att de inte kan användas till annat. Även att det bara är unga män som kör. Kanske det är sant men jag tror att det finns en del av oss som även fiskar från skotern... :bigsmile:
 

Gulo74

Ny medlem
2 aug 2013
4
0
1
Tänkte just på fiske då jag nyligt såg på Discovery några som bedrev havsfiske turer med vattenskoter :) ...

Förutom det så har ingen vattenskoter... :weird:
 

Mathiass1

Välkänd medlem
7 jan 2013
402
1
18
Umeå
Nog går det att fiska med vattenskotern, men du har ju inte så mycket plats att jobba med. Om du får upp gammgäddan så har du ingen plats att lägga den på/ta ut krok osv.
Själv använder jag vattenskotern för att ta ljuva körningar på kvällar, sen på dagar mata med skidor/ring efter :)
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Jag använder min gti -13 som nyttofordon. Åker runt hela vackra Piteå skärgård med fru och dotter. Billligare / distans köra vattenskoter än båt.