vector, högre styre

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Hallå
Har en vector 05a kort maskin.
Så att säga med lågt styre, har 2 tums höjare på den nu men vill ha den ännu högre men kräver då längre wirar osv. någon som vet vars man kan köpa alla bromsslangar och gas wire? för det är väl en till bromsen och en till parkering, sen är det väl 2 gaswire man behöver?
Ska ha till 6 tums höjare.
Går det att köpa från tex summit eller m7? eller måste det vara yamahas?

celer0n

Välkänd medlem
4 nov 2009
252
0
16
Vilhelmina
Sv: vector

Har hört att man kan köpa sakerna ifrån Mountain modellen då det är längre vajrar. Sen på bromsen så finns det förlängningsslangar på 15cm att köpa på olika skoterfirmor. Har hört att man inte får göra reklam/länkar för butiker här så om du vill veta nått ställe du kan beställa slangen ifrån så kan du skicka ett PM till mej.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå

Har hört att man kan köpa sakerna ifrån Mountain modellen då det är längre vajrar. Sen på bromsen så finns det förlängningsslangar på 15cm att köpa på olika skoterfirmor. Har hört att man inte får göra reklam/länkar för butiker här så om du vill veta nått ställe du kan beställa slangen ifrån så kan du skicka ett PM till mej.

När det kommer till bromsen , gå bara till den lokala hydralslangs nissen så gör dom en efter mått för typ 300kr....

celer0n

Välkänd medlem
4 nov 2009
252
0
16
Vilhelmina

När det kommer till bromsen , gå bara till den lokala hydralslangs nissen så gör dom en efter mått för typ 300kr....
Skulle jag gå ditt så skulle jag nog få en ganska så kraftig slang. Slangsnabben här sysslar bara med grova saker tyvärr. :blink:

Så det är inte alla som kan fixa det lokalt tyvärr.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall

I sommras så ringde jag Marindemontering i Luleå och frågade om dom hade slang till F6an. Dom har inga slangar men dom har ett hydraulikföretag som grannar. Skickad original slangen till dom med måttet jag vill ha den. Tog 3dar så hade jag en 110cm lång stålomspunnen slang (+ original då) i brevlådan. Betalade 300kr för allt.

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden

någon som vet hur det är med kabel till stoppknappen och för värme? klarar dom att man höjer styret eller är dom kablarna också för korta?

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
haha, fan att man har en 6 tums höjare, får fixa en annan höjare då genom att den är till fatbar:/
nåja. detta ska fixas.
Ingen som har höjt på sina vector skotrar?

celer0n

Välkänd medlem
4 nov 2009
252
0
16
Vilhelmina
rickyrickardo skrev:
sådär ser skotern ut just nu.
Är det 4 tum på din?
Nä. Ungefär 1" är det bara. Men har ett helt annat styre samt tippat framåt. Gjorde en stor skillnad på skotern må jag då säga. Men man kan höja original styret ungefär 2" eller ända upp emot 4" skulle jag gissa på innan man måste börja förlänga saker. Beror på hur mycket man kan sträcka efter alla saker på maskinen samt hur man kan dra allting med höjaren. Men ska du upp i 6" så får du nog förlänga det mesta tyvärr.