Vem kan åta sig att fixa en bro vid gång och cykelvägen

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Som rubriken lyder kollade idag den gamla bron är helt raserad och dessutom har gång och cykelvägen asfalterats i sommar med flera lager asfalt med påföljd att asfaltkanten sticker upp ca 20 cm ovanför markplanet vilket kommer att innebära problem för i första hand sladdarna, kan även bli "tvärtörn" för en skoterskida

Ett lämpligt jobb för dom som inte hade möjlighet att hjälpa till med "melonbron" kanske.....................???????????????????????????

Läget inringat med svart
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Motor & Fritid i Boden har lovat att sponsra skoterklubben med "skoterhäckar" som går utmärkt att användas till brobyggen.

Skoterhäck är de järnramar nya skotrar kommer levererade i, väldigt stadiga enligt Jimmy på M&F.

Har man lite fantasi kan man använda dem till lite av varje, enligt Jimmy.

Tänkte åka dit på ons eller torsdag och kolla på dem.

Tar med mig släpet. Någon som vill hänga på?
 

gonred

Välkänd medlem
1 sept 2010
136
0
6
Boden
Är detta bron som varit i 45° vinkel mot vägen, från mastberget sett? där många haft problem att ta sig över? En önskan är ju att lägga bron 90°, rakt mot/över gångvägen istället för idag snedda över.

//Numera inte sävastbo längre, men hjärtat klappar starkt och finns möjligheten kan jag hjälpa till!
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Är detta bron som varit i 45° vinkel mot vägen, från mastberget sett? där många haft problem att ta sig över? En önskan är ju att lägga bron 90°, rakt mot/över gångvägen istället för idag snedda över.

//Numera inte sävastbo längre, men hjärtat klappar starkt och finns möjligheten kan jag hjälpa till!
Ja, det är den bron, men som jag ser det, är en sneddning av bron att föredra pga att man ska längs vägen ett stycke och kommer då in på vägen i någorlunda rätt riktning
Vad ser du som fördel med din tanke? (vi är öppna för alla förslag, vi vet inte allt, kan inte allt) :):)

Ditt erbjudande om hjälp tas emot mkt. tacksamt, det kan aldrig bli för mkt. av den varan
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Gonred, du är varmt välkommen till vår trevliga klubb.
Vi är ett stort härligt gäng som aldrig har tråkigt, med skoterintresse som gemensam nämnare. :)

H-E, vi ringer varann. Kan nog säkert hämta några stycken på fredag tillsammans med dig.
Ett STORT tack till Jimmy på Motor & Fritid (Artic Cat i Boden).
 

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Tyvärr kunde jag inte hjälpa till med hämtningen då chefen gav mig andra arbetsuppgifter
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Skoterhäckarna är hos Arne, kan vi använda dom till detta vore toppen.
Sen har jag inte varit dit och kollat hur platsen ser ut där bron ska byggas.
Häckarna är så tunga att man måste minst vara 2st som hanterar dom.
Vore toppen om vi åt minstone kunde göra en vettig provisorisk lösning inför denna säsong om det är för sent att gräva i backen..
Förslag??
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Skulle kunna bistå med hjälp under mellandagarna, men konstruktion kanske inte är en av mina starka sidor

Ordf. Pierre