Venture 480

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Har hitta en venture 480 -97 som jag tänkte köpa som andra skoter till damen i huset, så att även hon å nån av barnen kan följa med på tur ibland. Har kollat på skoterbanken men det stog inte så mycke där.
Så det jag vill veta är om den är tungstyrd,svårkörd,dålig komfort eller nå andra generalfel .Damen i huset är är inte så storväxt. Eller ska hon köra min Trimmade Edge å jag får ta venturen.
Det blir mest ledkörning

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
Jag hade en venture förut. Och jag är jävligt nöjd med den .. är ju ingen riktigt sportskoter men motorn har gått som en klocka och går riktigt bra i snön.
om frugan ska ha den bara för att kunna hänga med på en liten utflykt så är den skotern perfekt.

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Jaha då är skotern hemma då. gick som ett lass skit. Varvade knappt upp så att variatorn slog i. Ska slanga ur bensinen o sätta i nya stift få se om det blir nå bättre.... den rykte som satan, kanske bara gick på en burk..
Nån som säkert vet vilka stift det SKA vara.

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Jaha den går fortfarande som ett lass skit. Det sitter ju mikuni förgasare i men sen då.VM 32 eller 34... Eller ? Jag behöver nya nålar tror jag. Å nu är det så att jag tror att det sitter mikuni förgasare i nån polarismodell.(Jag har närma till min polarishandlare) samt bra priser på delarna...

ExIISx

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
0
16
Krokom Swe
Sitter inte orginal förgasarna på? för på orginal hittar du inte några nålar då det är spjällförgarare på 480´n...

ExIISx

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
0
16
Krokom Swe
Aha.. så du tror att dom är väck? flödar den över eller får den inget bränsle alls..? har du rengjort dom och blåst ur alla luft kanaler och munstycken? Kolla när du blåser vid luftskruven så du inte tappar bort den lilla brickan i botten av skruven...

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Nog får den soppa allt men lite för mycket. Får den ej att gå rent. Ja jag har kollat choken. Men som sagt det var nålventilerna det handlade om.
Vad heter förgasaren mer än Mikuni

ExIISx

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
0
16
Krokom Swe
Deee vetta väl f*n...* Men det är väl T.O.R.S på den där va? (nödstoppen i gashandtaget?) är det inget sånt som hängt sig då...? hur går den på tomgång då? Pz motor´n går ju "grymt" rent å fint i vanliga fall... Äh byt nål ventilerna då och kolla hur det går..