Hej!
Lämnade in min skoter på en auktoriserad service verkstad för att byta drivhjul + lite annat småfix på grund av att tiden inte räckte till för att utföra det själv.
när jag lämnade in den så frågade killen på verkstaden när jag ville ha det klart, jag svarade så fort som möjligt, men senast måndag nästa vecka för jag har bokat en skoter resa och åker på onsdag(jag lämnade in den på tisdagen)och fick till svars att den skulle vara klar på torsdag samma vecka som jag lämnade in den och gick bra att hämta på måndag. Skönt tänkte jag.
Kommer in i o fråga vart skotern stod och skulle betala.. får till svars " den är inte klar utan de är väl den som han står , svär över"..jaha va kul tänkte jag..varför har dom inte ringt då om nått är fel?
Går ut till verkstaden, där står skotern fortfarande nerplockad... Kul!
Frågar vad som är fel och här kommer förklaringen:
Jag fick göra om allt för att man skulle ju bara ha 2st drivhjul på den här modellen och inte fyra som på nyare!
Sen hade barnen stidiedag och då var jag ledig igår annars hade den vart klar.
Till råga på allt säger han att han börjar jobba på övertid med skotern nu!
jag tycker att om man har en auktoriserad verkstad för ett märke så borde man kunna eller väldigt enkelt ta reda på vissa saker för att kunna utföra ett jobb.
Att byta drivhjul borde inte rå en vecka++ att göra.
Jag missar skoterresan med 20st andra på grund av detta.
Vad skulle ni ha gjort? kompensation?
Lämnade in min skoter på en auktoriserad service verkstad för att byta drivhjul + lite annat småfix på grund av att tiden inte räckte till för att utföra det själv.
när jag lämnade in den så frågade killen på verkstaden när jag ville ha det klart, jag svarade så fort som möjligt, men senast måndag nästa vecka för jag har bokat en skoter resa och åker på onsdag(jag lämnade in den på tisdagen)och fick till svars att den skulle vara klar på torsdag samma vecka som jag lämnade in den och gick bra att hämta på måndag. Skönt tänkte jag.
Kommer in i o fråga vart skotern stod och skulle betala.. får till svars " den är inte klar utan de är väl den som han står , svär över"..jaha va kul tänkte jag..varför har dom inte ringt då om nått är fel?
Går ut till verkstaden, där står skotern fortfarande nerplockad... Kul!
Frågar vad som är fel och här kommer förklaringen:
Jag fick göra om allt för att man skulle ju bara ha 2st drivhjul på den här modellen och inte fyra som på nyare!
Sen hade barnen stidiedag och då var jag ledig igår annars hade den vart klar.
Till råga på allt säger han att han börjar jobba på övertid med skotern nu!
jag tycker att om man har en auktoriserad verkstad för ett märke så borde man kunna eller väldigt enkelt ta reda på vissa saker för att kunna utföra ett jobb.
Att byta drivhjul borde inte rå en vecka++ att göra.
Jag missar skoterresan med 20st andra på grund av detta.
Vad skulle ni ha gjort? kompensation?