Vertical escape -04 framvagn på en Sks -03.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Passar framvagnen från en VE -04 (trailingarmar, parallellstag och mer skit) på en sks/swb ?

vilka av alla stag är de som behöver bytas för att få allt att fungera?

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
äru helt stensäker på att de inte fungerar?... :/ kommer byta trailingarmar, parallellstagen, dämpare om så behövs, ja allt som är pinnformat å kan böjjas, förutom krängningshämmarna.

Swedde

Välkänd medlem
12 aug 2010
570
0
16
Hörnefors
Om du vill ha sten koll gå på www.hlsm.com och kolla artikel nummer.

När jag skulle spara trailingarmarna och alla stag från en PRO x 2 för
Att sätta på min VE -03 så visade det sig att skotern skulle bli 8-10 cm
Bredare så det är olika bredd på framvagnarna

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Det förstår vi helt och hållet. Frågan är väl snarare om det skull gå att byta framvagn utan ingrepp

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
bytte så mkt som.. trailingarmarna, å dom där öglorna som sitt längst ut på stagena då dom var mkt smalare på rmkns jämfört med sksens. har dock en fundering.. höger krängningshämmare ville dock inte sitta på sin plats, men ja tror ja just kom på varför! avslöjar dock inget :)

Jo, har ju ett par ställbara Ryde Fx SOLO dämpare liggandes (från rmkn), äre nån större skillnad på dom jämfört mot dom Ryde Fx dämparna som sitt på sks?

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
18
36
Gnarp
Har du kvar trailingarmarna från sksen? Jag körde sönder min på min rmk -03:a och dom ser exakt ut som på sksen bortsett från färgen. Ute efter vänster

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
tråkigt :/ har kvar båda men kommer behålla dem utifall att (har lite av en oturs säsong), och bara för att vara extra jobbig så äre faktiskt den vänstra som ja körde sönder också... rekommenderar dej att kolla att det är exakt samma också, fick byta alla öglor på parallellstagen, plus att krängninshämmarna fästs på ovansidan på dessa armar, på sks armarna vare på insidan..