Vforce3 till 99as Summit

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Köp Boyesen ist för Vforce. Vforce fungerar bättre på en trippel då bladen är hårdare på Vforce än tex original. En trippel varvar mera och Vforce vill öppna kring 8500.

/F

summitskogarn

Medlem
25 nov 2010
14
0
1
Köp Boyesen ist för Vforce. Vforce fungerar bättre på en trippel då bladen är hårdare på Vforce än tex original. En trippel varvar mera och Vforce vill öppna kring 8500.

/F

Vad gör boysen bättre än vforcen då, mer än att de arbetar på lägre varvtal? :) ger de någon effekt?

Last edited:

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Boyesen har inte lika hårda blad så dom öppnar bättre på en maskin som varvar under 8500.

Boyesen ger mera effekt i mitten är Vforce, och även i toppen på Vforce inte "orkar" öppna som dom ska.

På en maskin som varvar under 8500 hade jag valt boyesen
På en maskin som varvar över 8500 hade jag valt Vforce3

/F

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.711
833
113
Kramfors
Och köp då lösa boyesenblad dom är lika bra som boyesenradkorgarna.

Du kommer känna av rappare svar och finare tomg och lågvarvsegenskaper. Kan även bli mer lättstartad.

Vad jag märker i skilnad mellan boyesenblad i org korg och v-force är att just på höga varv över 8500 går v-forcarna bättre. Men jag ger nog viss fördel till v-force även före 8500v men det är inte värt pengen så att säga,,,Ytterst lite fördel v-force. Detta utprovat i Thundercatt med tokväss och slutvarv 9000v

Men då portar jag alltid org korgen när jag sätter i boyesen!!