Hej, en polare säger att polaris är ovanligt tunga skotrar, jag har inte läst/hört/upplevt det av någon annan och tänkte hör om det är sanning eller myt? Vad tycker ni?:hello:
Nädu, XLT:n ligger då inte på 213kg torrvikt. Den väger 270kg enligt reg-beviset.Jadu din polare verkar inte veta vad han pratar om.
Polaris har nog alltid byggt dom lättaste skotrarna förutom i år då när Skidoo introducerade XPn.
Ta tex polaris XLT 213kg torr och det är en trippel, gämnför det med MXZans torrvikt på nästan 230kg och det är en twin som dessutom är 5år nyare.
Nädu, XLT:n ligger då inte på 213kg torrvikt. Den väger 270kg enligt reg-beviset.
Men att polaris skulle ha övervägande tunga skotrar stämmer nog inte, men det finns ju alltid vissa undantag.
Nädu, XLT:n ligger då inte på 213kg torrvikt. Den väger 270kg enligt reg-beviset.
Men att polaris skulle ha övervägande tunga skotrar stämmer nog inte, men det finns ju alltid vissa undantag.
Jo det är ju tjänstevikten, inte torrvikten....enligt reg beviset på min pro xr 440 04a så ska den väga 290 kilo!!! och det är knappast troligt..
Torrvikt+alla vätskor + maxlasten i antal kgTja emil..varför inte........
290kg minus 70kg förare minus 30kg vätska
190kg torr?
Vad ingår i tjänstevikt på en snöskoter egentligen?
Ingen maxlast är inräknat.Jo det är ju tjänstevikten, inte torrvikten....
Torrvikt+alla vätskor + maxlasten i antal kg
Det är tjänstevikten jag syftade på (270kg xlt) och inte torrvikten, läste fel.enligt reg beviset på min pro xr 440 04a så ska den väga 290 kilo!!! och det är knappast troligt..