vikt & prestanda crossfire 5 ?

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
Vad väger en crossfire 5 -08 ?
Står mellan en sån eller en Phazer Rtx. Nån som provat dem båda och kan ge råd? mest nyfiken på motorerna, karaktär osv.

Bmd

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
vi har haft båda och kan bara säga att crossfiren bättre än phazern på dom flesta punkter som gör en snöskoter till en just SNÖskoter
phazern är usel i lössnö, finns inga som helst förvaringsmöjligheter, rackel med backen, ful som stryk
phazern känns modernare och bättre körställning såvida man inte byter till årets mountain dyna på crossfiren
crossfiren är mycket smidigare, går mycket bra i lössnö, stora förvaringsmöjligheter
tycker att crossfiren har vassare karaktär, phazern mer bottenstark och sen händer det inget mer.
Om man enbart ska studsa led så är phazern säkert ett bra val men vill man köra lite utanför ibland så pissar crossfiren på phazern.

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
vi har haft båda och kan bara säga att crossfiren bättre än phazern på dom flesta punkter som gör en snöskoter till en just SNÖskoter
phazern är usel i lössnö, finns inga som helst förvaringsmöjligheter, rackel med backen, ful som stryk
phazern känns modernare och bättre körställning såvida man inte byter till årets mountain dyna på crossfiren
crossfiren är mycket smidigare, går mycket bra i lössnö, stora förvaringsmöjligheter
tycker att crossfiren har vassare karaktär, phazern mer bottenstark och sen händer det inget mer.
Om man enbart ska studsa led så är phazern säkert ett bra val men vill man köra lite utanför ibland så pissar crossfiren på phazern.

Ok
Vad kostade de båda att försäkra?
Bränsleförbrukning?
Men finns det kraft att dra pulka tex med crossfiren, eller lär man ligga och tokvarva den för att ha orken ?

BMd.

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Hej

Har en f5 -04a och är sugen på en crossfire 5. Tycker det är konstigt att det bara är runt ~80hk i cf5an medans min har 105. Borde vara tvärtom när cf är lite av en lössnömaskin.

Är cf5an mycket slöare än f5?

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
crossfire kostar 2500kr per år helförsäkring, phazern kostar samma
80hk 500an har inga apv ventiler
mindre toppeffekt än f5 men ändå bra bottenkraft för att vara 500cc, känns pigg.
den drar väl mellan 2-3 liter/mil, har inte kollat men verkar ta mindre än min 800
dra pulka har jag ingen erfarenhet av på cf5 då jag får dra med min cf8
men ska man dra så skulle jag satsa på en större motor