Tjena jag å en polare var och körde idag och plötsligt vid låg hastighet och ett gas på drag small remmen min. de hade nött bort ovan sidan på remmen sen hade de vänt den och linda in trådarna från remmen rejält i variatorena.. hade en reserv men inte rätt rem var från en f7a som ja haft hemma och hade som reserv. for till min lokala åf och där fick vi syn när vi skulle byta rem att plåten som sitter nitad fast under sekundären. Ena niten låg remmen och skavde på. Det är niten längst fram längst in som låg mot. fick ny rem på reklamation pga niten. Dom slipade ner niten så nu tar det inte i det. Obs det tar bara i vid låg fart men nöter ändå. remmen höll ändå 42 mil innan de hade nött nog.. jag har tyckt att de har haft ett litet skavande ljud vid låga hastigheter tidigare men har trott de var DD.n som lät. Så alla m8 ägare kan ta och kolla detta och slipa ner niten så slipper ni onödigt rem haveri om så fallet är som på min att det ligger och skaver. min är en hcr 2011. 2010 kan också kanske ha samma. Tänkte iaf meddela er som har ny m8a om detta.