Jag tycker att Yamaha är ganska bra på att värna om kunderna, dom har nog en goodwill som ingen annan skotertillverkare har. Sen så beror det nog mycket på vilken handlare man pratar om och hur villiga dom är att hjälpa till om det skulle jävlas med nåt.
Sen så gör dom ju skillnad om det skulle vara nåt fabr.fel som kan innebära fara för föraren, som t.ex att övre bärarmen kan lossna. Då blir det en återkallelse för kontroll av samtliga maskiner.
Men som i fallet med kamkedjesträckarn så händer det på långt ifrån alla maskiner, men det kan inträffa, och då blir det bara ett vanligt servicemeddelande om att det finns en ny typ av sträckare som man ska byta till.
Jag har tidigare kört Poo och Arctic, och jämfört med dom är Yamaha kort sagt en katastrof när det gäller reklamationer. Oavsett vad jag klagat på efter nyköp har handlaren aldrig nånsin hört talas om problemet!
Dåliga handtagsvärmare?! Har jag aldrig hört talas om, har du provat ställa upp effekten med knappen på styret? (Alltså, vilken kommentar-tror han att jag är svag?)
Lös bult i framvagnen?! Har jag aldrig hört talas om. Hur
kör du som egentligen?? (Var glad att jag upptäckte det när det gick ca 7km/h istället för att ifrågasätta mig!)
Jasså, batteriet är urladdat fyra veckor efter nyleverans, märkligt-det har jag aldrig hört talas om, men nu har vi laddat det så det fungerar igen! (Detta efter att jag provbelastat batteriet och konstaterat att det var helt slut, vid närmare kontroll visar det sig att batteriet -som är helt förslutet- endast är fyllt till ca 40% med vätska och kan således aldrig hålla. Påpekar dessa för åtf som konstaterar: Ja, men nu har vi laddat upp det, så
nu fungerar det! Idiot. Jag köpte ett nytt batteri hos en annan handlare och kommer aldrig att ens köpa en skruv igen hos den första.)
Det märkliga är att handlarna inte känner till internet? Informationen finns ju att söka fram på nätet om man ids leta. Även om den inte är officiell så kan man kanske forska i saken om en kund klagar-i synnerhet om det är en kund man aldrig haft tidigare och som precis har handlat för 135000:-, eller är det jag som begär för mycket?